DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Wolff: Minek több motorgyártó?

Ha a Mercedesen múlna, hozzá sem nyúlnának a motorokhoz 2021-ben. A szabálytervezet megformálásában a négy jelenlegi motorgyártó akarata érvényesült: Toto Wolff szerint ez így is van rendjén, a hűséget kell jutalmazni.

A Formula-1 eredeti terve az volt, hogy a 2021-es, jelenleginél gazdaságosabb motorszabályokkal új gyártókat vonzzon a sportba. Az elképzelés kudarcot vallott, egyetlen motorszállító csatlakozása sem várható, és a jelenlegi formula is csak csekély mértékben változik. A Mercedes-főnök Toto Wolff nem érti, egyáltalán miért lenne szükség több résztvevőre az erőforrások frontján:

„Minek több motorgyártó? Kapzsiságból? Többet akarnak négynél? Mennyit, ötöt, hatot? Annak kelleni örülni, hogy négy prémiumgyártó elkötelezte magát a sport iránt, már hosszú ideje vannak jelen. Először a hűséges partnerekkel kellene megegyezésre jutni, aztán lehetne azokat meghallgatni, akik a jövőben csatlakozhatnak. De ez csak másodlagos fontosságú” – mondta az ESPN-nek Wolff, aki szerint a Mercedesnek, Ferrarinak, Renault-nak és Hondának egyértelmű elsőbbséget kell élveznie.



A négy motorgyártó érte el, hogy a kezdeti tervekkel ellentétben a hőenergiát visszaforgató MGU-H maradjon a rendszerben. Wolff a szabályok jelenlegi formájára azonban nem tekint úgy, mint a négyes győzelmére:

„Nem, ez tisztán gazdasági megfontolásból történt. Bizonyítottuk a Libertynek és FIA-nak, hogy a motor újratervezésével spirálszerűen elszabadulnak a költségek. Még a jelen állapot, a magasabb fordulatszámmal, nagyobb üzemanyagátfolyással, több üzemanyaggal is óriási költségeket eredményez. Az ideális eset az lenne, ha úgy maradnánk, ahogy vagyunk, nem érnénk hozzá.”

„A motorteljesítmény konvergál. Kíváncsi leszek, hogy hol lesz a Honda jövőre, de a motorok már most nincsenek messze egymástól. Ahányszor változnak a szabályok, mindig nagyobbá válik a szórás a legjobb és legrosszabb között. Akkor minek változtatni? Szerettük volna, ha minden marad. Kompromisszumot vállaltunk, de véleményem szerint még így is túl drága lesz” – foglalt állást mindenféle változás ellenében Toto Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: