DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Rossz szemmel nézik a Haas-Ferrari viszonyt

Súrlódásokat okoz a középmezőnyben a Haas-Ferrari együttműködés – állítja a Racing Point csapatvezetője, aki szerint az olaszok túlságosan „bőkezűek” amerikai partnerükkel.

Szúrja a riválisok szemét az ide évre szorosra fűzött Haas-Ferrari együttműködés. Az amerikai kiscsapat 2018-ban meglehetősen nagyot ugrott előre a Formula-1 erősorrendjében, amelyhez a Racing Point szerint gyanúsan sok köze van a maranellóiaknak – Otmar Szafnauer szerint a független csapat az erőforráson kívül túl sok egyéb ferraris alkatrészhez fér hozzá.

 grosjean-ferrari-action-2018



„Amikor mindenki saját maga tervezi és építi meg az autóját, de van egy csapat, amely sok-sok technológiai megoldást egy élcsapattól kap meg, az súrlódásokhoz vezet. Ez okozza a problémát, nem a versenyképességük. Érdekes, hogy mindössze két istálló használt olyan padlólemezt, amit az FIA kifogásolt [utalt a Haas monzai kizárására]. Ez olyan, mintha két hópehely lenne egyforma” – nyilatkozta a Racing Point csapatvezetője. A két középcsapat között idén szinte tapintható volt a feszültség, amelyet részben az ex-Force India visszaesése és a Haas felerősödése is tüzel.

Az F1 versenyigazgatója is hozzászólt a témához, aki szerint a hivatalos szervek jelen pillanatban is azon dolgoznak, hogy a kisebb csapatok még véletlenül se férhessenek hozzá a topcsapatok tudásbázisához. „Az FIA és a FOM is a helyzet tisztázásán dolgozik. Meg akarunk bizonyosodni arról, hogy a gyártók és a privát csapatok a szabályokban leírtak szerint függetlenek maradnak egymástól. Például az autó teljes aerodinamikai felületét a csapatnak kell elkészítenie, nem lehet osztozkodni. Mindent, amihez a levegőnek köze van – ez elég nagy része az autónak” – tette hozzá a témához Charlie Whiting.

Bár Szafnauer kihangsúlyozta, hogy a csapata nem szívesen támogatta a Haas elleni óvást, azt ne felejtsük el, hogy az F1-ben elsősorban mindenki a saját pecsenyéjét sütögeti. „Legszívesebben nem nyújtottuk volna be, hiszen egy ilyen helyzet mindig bizonytalansággal jár. Ahogy mondani szokás, ha valaki bíróság elé kerül, akkor a sorsa Isten kezében van. A jó hír az, hogy mindenki kiterítette a lapjait, a versenybíróság pedig kijelentette, hogy ’ők is egy gyártónak minősülnek’, de ironikus, hogy hozzájuk képest mi sokkal több alkatrészt terveztünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: