DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Mercedes-mérnököt meglepte a Ferrari és Red Bull húzása a gumikkal

A japán időmérőn kétszer is bölcsebben választott keveréket a Mercedes a Ferrarinál: lágyon jutottak tovább a Q3-ba, ahol intermediate helyett rögtön száraz abroncsot tettek fel.

A Mercedes két pilótája, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas nem csupán az első és második rajtkockát szerezte meg a Japán Nagydíjra, de még taktikai előnyre is szert tettek: nem a legpuhább szuperlágyon, hanem a lágy abroncson jutottak be a Q3-ba, így a tartósabb gumin rajtolhatnak el vasárnap, és jócskán elhúzhatják kiállásukat. (Ugyanezt hajtotta végre rajtuk kívül az ötödik helyre kvalifikáló Romain Grosjean a Haasszal a legjobb tíz között.)

„A második szakaszban terv szerint a lágy abroncsot használtuk, miután azt tapasztaltuk tegnap, hogy jól működik a keverék” – mondta Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke a csapat sajtóközleményében. Szerinte a másik két élcsapat is megléphette volna a stratégiát: „Kicsit meglepődtünk, amikor láttuk, hogy a Red Bull és Ferrari is a szuperlágyat használják. Beszéltünk róla, hogy talán le kellene reagálnunk, ám jött az eső a szakasz vége felé, ami azt jelentette, hogy a pálya nem lesz elég gyors, ez pedig véget is vetett a megbeszélésnek.”



„A Q3 az elejétől fogva szerencsejátéknak ígérkezett, mivel könnyű esővel indult, a radar pedig azt mutatta, hogy a vége felé jobban rá fog zendíteni. A szuperlágyat választottuk, és mindkét versenyző nagyszerű munkával szállította a jó időket a trükkös körülmények között” – beszélt Shovlin az utolsó felvonásról, amely során újból eltért a Mercedes és Ferrari taktikája: utóbbi csapat köztes gumit választott, ami félresiklott döntésnek bizonyult, és szerepet játszott a gyenge eredményben.

„Visszatértünk a bokszba, hogy felrakjunk egy újabb szett abroncsot, de akkorra megérkezett az erősebb eső, és világos volt, hogy nem fogunk tudni gyorsabbak lenni” – tért ki a kvalifikáció végére a mérnök. Végül kitekintett a vasárnapi futamra: „Forró és napos időt várunk, ami a gumik élettartamára fog kihatni. Érdekes verseny ígérkezik ilyen tekintetben, senki nem tudja, hogyan fognak viselkedni az abroncsok” – vitt be egy ismeretlent az egyenletbe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: