DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Verstappennek vissza kellett vennie a hajrában

Noha mindenki arra számított, hogy az Orosz Nagydíj végén Max Verstappen begyújtja a rakétákat, és üldözőbe veszi Kimi Raikkönent, végül csendesen beautózott az ötödik helyre - főnöke elmondta, hogy miért.

A 19. helyről induló Max Verstappen körök alatt az élmezőnyben találta magát az Orosz Nagydíjon: a holland tizenöt társát is megelőzte, majd a két-két Mercedes és Ferrari kiállásakor az első helyet is megörökölte. A Red Bull a mezőnyből legtovább húzta a cserét, s hiába volt esélyük arra, hogy az ultralágyakkal a vörösök után eredjenek, végül úgy döntöttek, spórolnak a Szocsiban kicserélt erőforrással a hátralévő futamokra.



„Sajnálatos, hogy egyáltalán ki kellett állnunk, de persze kötelező” – nyilatkozta Christian Horner a Sky Sportsnak a leintés után. „A többi keverék sérülékenynek bizonyult, ezért olyan későn cseréltünk, amennyire csak lehetett. Akkor már túl messze voltunk Kimitől, ezért a motorbüntetés tükrében úgy döntöttük, megóvjuk a motort a következő versenyekre.”

A brit szerint a hátrasorolás nélkül a Red Bull a Mercedesszel és a Ferrarival csatázhatott volna a győzelemért. „Versenyképes autónk volt ezen a hétvégén, ott lehettünk volna az elejében. Jól bántunk a gumikkal, a lágy keveréken egyáltalán nem észleltünk hólyagosodást, remek lett volna normál rajtpozícióból indulni. Viszont így is sikerült remek eredményt elérnünk, az utolsó öt futamra pedig elég motorral rendelkezünk. Sokkal versenyképesebbek voltunk, mint arra számítani lehetett – szombaton akár a Ferrarit is elkaphattuk volna” – tette hozzá Horner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: