A monzai futam 20. körében a Ferrari és a Mercedes is szedelőzködni kezdett a bokszutcában, de míg Kimi Raikkönen az élről megérkezett bokszkiállására, addig Lewis Hamilton továbbment. A Mercedes-személyzet a következő körben is előbukkant, de ismét visszasétáltak a garázsba. Hamilton tovább nyújtotta etapját, csak a 27. körben kapta meg lágy abroncsait, ez pedig kulcsfontosságú volt a győzelemben: a brit frissebb abroncsian nyolc körrel leintés előtt megelőzte Kimi Raikkönent, aki végül szinte széteső gumival poroszkált be a célba másodikként.
A csavarosabb gondolkodású rajongóknak az is eszükbe ötlött: a Mercedes szándékosan téveszthette meg a Ferrarit a készülődéssel, hogy Raikkönen lereagálja a feltételezett kiállást, így kedvezőtlenebb helyzetben legyen később a kopottabb abroncsokkal. A versenyszabályzat tiltja az ellenfelek megtévesztését, de Toto Wolff Mercedes-főnök állítja, a csapat nem lépte át az előírásokat:
„Amit fantomkiállásként emlegetnek, nem volt fantom. Felkészültünk arra, hogy az ellenkezőjét csináljuk, mint a Ferrari. Ha Kimi nem állt volna ki, mi megtettük volna. Így készültünk fel erre” – magyarázta Wolff a racefans.net-nek. Ha igaz, amit mond, a Mercedes menet közben váltott stratégiát, amikor látta, hogy a szuperlágy abroncsokban van még élet.
Az FIA nem vizsgálta az ügyet, Charlie Whiting versenyigazgató pedig arról beszélt, nehéz eldönteni, mikor halaszt el egy csapat egy tervben levő kiállást és mikor akarja megtéveszteni a másikat: „Az érzésem továbbra is az, hogy ez a játék része. Mi sem szeretjük, ha csapattagok csellengenek a bokszutcában, és úgy csinálnak, mintha kiállásra készülnének, amikor nem állnak ki ténylegesen. Ha minden körben ezt csinálták volna, akkor hozzászólnánk, de talán gondolkodtak a kiálláson, aztán meggondolták magukat. Amíg valaki nem művel valami nyilvánvalóan inkorrekt dolgot, addig nem teszünk semmit” – mondta a versenyigazgató.
Toto Wolff dicsérő szavakkal illette a Mercedest – teljességgel érthetően azok után, hogy a csapat első és harmadik helyet szerzett a futamon, melynek a Ferrari volt toronymagas esélyese. „Láttuk, hogy a versenyt vasárnap tartják. Szombaton nem a miénk volt a leggyorsabb autó, de ma igen. A versenygép megbízható és jól bánt az abroncsokkal. Nem szemcsésedett a gumink, mint a Ferrarin. Mindkét versenyzőnk és a csapat is tökéletesen hajtotta végre a feladatát” – mondta az osztrák vezető.