A Mercedes tartalékversenyzője, George Russell – aki a magyar teszt mindkét napján vezeti az autót Lewis Hamilton és Valtteri Bottas helyett – csak 49 kört teljesített kedden, ami feltűnően kevés, figyelembe véve, hogy a legszorgosabb Brendon Hartley a Toro Rossóval 126-szor járta meg a Hungaroringet. A versenyző a megszokottnál jóval több időt töltött a bokszban.
A Mercedes nap végén kiküldött sajtóközleményéből kiderül, hogy a Formula-2 éllovasának délelőtti körözését egy váltóprobléma akadályozta. Amikor pályán volt, a pilóta programja aerodinamikai adatok gyűjtésére koncentrált az autóra szerelt „ketrec” segítségével, a csapat továbbá a motor és karosszéria komponenseinek vibrációját mérte. Russell az ötödik legjobb időt teljesítette, melyet szuperlágyon ért el – több mint négy másodperccel elmaradt a Ferrarival nem hivatalos pályacsúcsot felállító Antonio Giovinazzitól.
„Fantasztikus visszatérni a Mercedes F1-es autójának volánja mögé. A sebesség, motorerő és leszorítóerő másik szintet képvisel, ezért már amikor reggel bepattantam, masszív mosoly jelent meg az arcomon” – nyilatkozta a 20 éves brit, aki csak megemlítette a műszaki problémát: „Sajnos nem tudtunk annyi kört megtenni, mint amennyire számítottunk, mivel délután némi eső esett, délelőtt pedig kisebb gondok jelentkeztek.”
Andrew Shovlin vezető versenymérnök nem örült a kiesett köröknek: „Ez nem a legjobb napjaink egyike volt, mivel csupán 49 kört tettünk meg. Az elején a váltóval volt problémánk, ami időbe került. A délelőtt hátralevő részében és kora délután sikerült haladnunk az adatgyűjtéssel, de amint belejöttünk volna a rendes körözésbe, elkezdett esni. Jó volt látni újra George-ot az autóban ma, jó munkát végzett, de reméltük, hogy kicsit jobban le tudjuk foglalni” – mondta a mérnök, hozzátéve, hogy holnap újból eső várható, ezért a Mercedesnek az éjszaka folyamán át kell alakítania ütemtervét.