Bár az utóbbi években a japánok sem éppen villogtak, a bikák jelenlegi motorszállítója úgyszintén képtelen megbirkózni a hibrid-turbó V6-os erőforrásokkal már ötödik éve. Ehhez újabb adalék volt Daniel Ricciardo motorhibája a Német Nagydíjon. Az ausztrál autójában előző nap cseréltek motort, mégis alig egy fél versenyt bírt ki és tönkrement.
„Az elmúlt néhány évben is a legjobb három csapat közé tartoztunk, de ezt úgy értük el, hogy a motorunk láthatóan átlag alatt teljesít. Jelen helyzetben a legjobb megoldásnak a Honda kínálkozott, mivel sem a Ferrari, sem a Mercedes nem akarja megkockáztatni, hogy erőforrásukkal gyorsabbak legyünk, mint a gyári istálló, így nem adnának nekünk motort” – nyilatkozta Dietrich Mateschitz.
A Honda csak egy kényszermegoldás lenne? Az osztrák üzletember nem így gondolja, úgy véli, gyümölcsöző kapcsolat veszi hamarosan kezdetét a japán gyártó és az osztrák istálló között. „A problémánkra a Honda jelenti majd a megoldást. Idővel csúcsmotorral fognak jelentkezni. Tökéletesen egymáshoz illik csapatunk és a japán gyártó. Célunk, hogy közös erővel ismét visszatérjünk a csúcsra” – tette hozzá a Red Bull egyik alapítója.
A Honda jelentősen javult tavalyhoz képest, de a megbízhatóság egyelőre változatlanul problémát jelent a gyártónak. Biztatónak tűnik, hogy Németországban végre nem adódott gond az erőforrással és a pontszerzés is összejött, valamint teljesítményben is nagyon hasonlónak tűnik a francia és a japán egység. Ellenben, Ricciardo motorhibája nem arról tanúskodik, hogy a Renault megbízható lenne.