Marcus Ericsson még a pénteki első szabadedzésen pördült meg a gyors jobbosban, a Le Beausset-ben, majd autója hátuljával a falba állt. Emiatt azt a gyakorlást meg kellett szakítani, a svéd sauberes pedig nem is tudott részt venni a második szabadedzésen.
Az többek részéről felmerült a hétvége megkezdése előtt, hogy a pálya hátsó egyenesében, az egyenes névadója, a Mistral nevű szél komoly problémákat jelenthet az autó stabilitását illetően, erre fogta a maga balesetét Ericsson is.
„Úgy fordultam be abban a kanyarba, mint bármikor máskor” - értetlenkedett a svéd. „Nem mentem gyorsabban, semmit nem csináltam másképp. Aztán mégis elvesztettem az autó hátulját. Ez egy tipikusan olyan, furcsa baleset, amikre az ember nem találja a magyarázatot. Később aztán még alaposabban elemeztük a dolgokat, és arra jutottunk, nem lehetett más az ok, mint a szél.”
Ericssonék nem értik. „Azon a körön sokkal kevesebb szembeszelem volt az addigiakhoz képest, így kisebb volt a leszorítóerőm. Hogy ez elég lenne egy autó elvesztéséhez? Nem tudom, nem hiszem, de csak ezt találtuk okként. Nagyon fura az egész.”