DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 1. kedd
F1

Vettel szerint rosszul taktikázott a Red Bull

Pénteken még távol érezte magát az első rajthelytől Sebastian Vettel Montrealban, ám az időmérő napjára nagyot fordított a helyzetén. Vele szemben Kimi Raikkönen idén már nem először a döntő pillanatban rontott.

A Ferrari németje idei negyedik rajtelsőségét szerezte, miután a Kanadai Nagydíj időmérőjének végén 93 ezredmásodperccel túlszárnyalta Valtteri Bottast. Max Verstappen edzéseken mutatott fölénye után nem is csak a nézőket, de magát Vettelt is meglepte ez az eredmény, ami azért is különleges, mert ezáltal a Ferrari 2001 óta most először állhat fel a Circuit Gilles Villeneuve első rajtkockájába.

„Tegnap még egy kicsit gondban voltunk, nem nagyon találtam az összhangot az autóval, pedig egyébként szeretem ezt a pályát. Ma viszont úgy tűnik, jó lábbal keltem ki az ágyból, s az autó csak egyre gyorsabbá és gyorsabbá vált az időmérőn. Az utolsó körömben még egy kis hibát is vétettem, anélkül még több lehetett volna benne. Köszönöm a csapatnak, hogy rendbe hozták az autómat pénteken, miután egy kicsit nekiütköztem a falnak” – mutatott rá a német az első edzésnapon történt esetre.

Míg a Ferrarik és a Mercedesek a keményebb gumikeveréken várhatják a vasárnapi rajtot, addig a 3. és a 6. rajthelyet megszerző Red Bullokon a hiperlágy abroncsok lesznek fenn. Bár Daniel Ricciardo és Verstappen váltig állítják, hogy övék a nyerő taktika, Vettel erről egyáltalán nincs meggyőződve.

„Egy kicsit beszélgettünk róla, de számomra végig nagyon egyértelmű volt, hogy milyen stratégia mentén kell haladnunk. Nem hinném, hogy a hiperlágy gumi jó lenne a versenyre. Kicsit meglepett, hogy mégis mindkét Red Bull emellett döntött, de biztos jó okuk volt rá” – nyugtázta a helyzetet.

Raikkönennek nem volt sok mondanivalója azt követően, hogy az utolsó gyorskörének már az elején hibázott, így végül az 5. rajthellyel kellett beérnie. „Azon a ponton vége is lett. Nem is tudom, hirtelen nagy alulkormányzottságot tapasztaltam a 2-es kanyar bejáratánál, és nem tudtam mit tenni, csak próbáltam minél gyorsabban kikeveredni a helyzetből. De lecsúsztam az ívről, szóval kicsit furcsa volt, ami történt” – értetlenkedett a finn, aki sohasem rajtolt még az első rajtsorból Montrealban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: