Nem igazán tűnik fel mostanában jó színben az egykor sokkal szebb napokat látott csapat. A régebben, többek között Nelson Piquet-vel, Alain Prosttal és Nigel Mansellel is világbajnoki címet nyerő gárda átlagosan húsz nap után egyenlíti ki adósságát a beszállítókkal szemben.
Mivel eleve nem áll túlságosan stabil alapokon az alakulat (két fizetős pilótát, Szergej Szirotkint és Lance Strollt alkalmaznak) és év végén italgyártó főtámogatójukat is elveszítik, nem valószínű, hogy sokat javulna a helyzet. Az adatokat a Dun and Bradstreet hozta nyilvánosságra.
Meglepetésre jóval nagyobb költségvetésű istállók következnek a „rossz adósok” listáján. A Mercedes és a Renault holtversenyben, hátulról a másodikok, átlagosan mindössze egyetlen nappal gyorsabbak, mint a grove-iak.
Nagy szakadék következik, a McLarennek mindössze nyolc napos átlaga van a fizetési kötelezettségei kiegyenlítésénél. A Red Bull-lal a jelek szerint érdemes szerződést kötni, mivel a Toro Rosso és az anyacsapat is egyetlen napos „késést” hoz csak össze.
Kire tippelnétek, melyik istállók azok, amelyek gyakorlatilag mindig időben fizetnek? Meglepő, de a Force India és a Sauber az a két csapat, amelyik szinte sosem késik a számlákkal. A Ferrariról és a Haasról sajnos nem jelentek meg adatok.
Tavalyhoz képest a Force India lett jóval gyorsabb (16%) a fizetéseket tekintve, a Williams azonban 14%-kal rontott az idő betartását illetően. Ez nagyrészt köszönhető a bizonytalan anyagi háttérnek. Csak remélni tudjuk, hogy a grove-iaknak sikerül új szponzorokat szerezniük és kilábalnak egyre mélyülő válságukból. Ne feledjük, az autó nagyon lassú, gyakorlatilag sereghajtó és az utóbbi napokban több fontos szakember is elhagyta az istállót.