2019-től 105 kilogrammról 110-re növeli a futamonként felhasználható üzemanyag-mennyiséget az FIA, amitől az F1 vezetősége arra számít, hogy karfaszorongatóan izgalmas futamok bontakoznak majd ki a tv-képernyőkön. Természetesen néhány versenyzőt is megkerestek a témával kapcsolatban, akik közül néhányan kétkedve fogadták a módosítást. A vélemények ötven százalékban oszlanak meg a „használ” és a „nem használ” között.
A Red Bull-os Max Verstappen egészen lelkesen fogadta a döntést. „Szerintem így jobb lesz, mivel egyetlen pályán sem kell majd spórolnunk. A takarékoskodás amúgy is szembe megy a Formula-1-gyel, aminek a padlógázról kellene szólnia.”
A hollanddal ellentétben Fernando Alonso szerint a felső határ öt kilogrammos emelése maximum szökőévente jelent majd bármilyen szintű változást a futamok izgalmában. „Az irány jó, hiszen furcsa dolog bizonyos versenyeken spórolni az üzemanyaggal, de szerintem alig fog számítani valamit. Esetleg egy pár alkalommal – például múltkor Bahreinben az utolsó néhány körben takarékoskodunk kellett, így nem mentem bele [Nico] Hülkenberggel a párharcba. Ilyen viszont talán egy vagy kétévente, ha megtörténik, szóval az öt kilogrammos plusztól kiugróan látványos futamokat nem lehet várni” – fejtette ki részletesen a spanyol.
A Mercedes két versenyzője között sincs egyetértés a témában, Lewis Hamilton véleménye röviden a „nulla befolyása lesz”, tőle Valtteri Bottas taglalta valamivel terjedelmesebben a kérdést. „Ezt jó látni” – reagált a szabálymódosításra. „Az autó tömegét tekintve öt kilogramm nem jelent nagy különbséget, amitől egyébként is megszabadulunk. Nem egy jelentős probléma ez, de a nagyobb leszorítóerő és a hosszabb padlógázas szakaszok miatt van valamennyi jelentősége.”