DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Renault előre betervezheti a büntetéseket

Igen nehéz feladatot kapott a négy motorgyártó azzal, hogy maximum három erőforrást használhatnak a pilóták, hogy megússzák a büntetést. De lehet, hogy a Renault nem is akarja megúszni?

Túl nagy falat volt a tavalyi szezonban az évi, maximálisan megengedett négy felhasználható erőforrás a Hondának és a Renault-nak is, 2018-ra pedig tovább szigorítottak a szabályokon. Immáron bizonyos komponensekből csak három, némelyikből pedig mindössze kettő használható fel rajtbüntetés nélkül.

A Renault ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul nyíltan kimondta, a franciák azt fontolgatják, hogy meg sem próbálják teljesíteni a szigorúbb kívánalmakat, inkább előre tervezetten bevállalják az általuk legkedvezőbbnek ítélt helyszínen, vagy helyszíneken a rajtbüntetéseket, cserébe viszont a teljes szezonban közel maximális teljesítménnyel használhatják a motorokat.

Jó eséllyel ez nem csak a gyári csapatot érintené, hanem a Red Bullt és a McLarent is. Kérdés, megérné-e ez a kis „trükközés” a Renault-motorokat  használó istállóknak, hogy egy-két nagydíjon a rajtrács végéről kellene indulniuk, ám az összes többi versenyen sokkal inkább feltekerhetnék az erőforrást, amivel jócskán növelik esélyeiket a komolyabb eredményre.

Könnyen lehet, hogy a Renault eleve négy, vagy öt motorral tervezi az évet


A Renault úgy dönthet már a szezon kezdete előtt, hogy eleve négy, vagy több motorral tervezi pilótánként az évadot, a szükséges időpontokban vállalva a büntetést. A pluszban bevethető motorok pedig minden alkalommal lehetőséget adnának új fejlesztések bevetésére is.

„Nem szeretnék erről túl sokat mondani egyelőre, mert még nagyon korai lenne. Tudtuk, hogy idén bejön az új szabályozás, tudtuk, mit kell tennünk, de továbbra is nyitottak vagyunk a legjobb megoldás megtalálására, amivel végigvisszük ezt a szezont. Nem szeretnénk a teljesítményt lerontani amiatt, hogy minden egyes motor hét versenyhétvégét végigbírjon, ellenben a rajtbüntetéseket nem vetjük el” – nyilatkozta Cyril Abiteboul a motorsport.com szakoldalnak.

„Rugalmasan kezeljük a problémát, talán kevésbé fájdalmas bevállalni a rajtbüntetéseket, ha szükséges lenne. Taktikailag akár előnyünkre is válhat. Egyelőre még szeretnénk többet megtudni a motorunkról, annak teljesítményéről és megbízhatóságáról” – tette hozzá a francia szakember.

A döntést a téli tesztek és az idénynyitó, Ausztrál Nagydíj közötti időszakban szeretné meghozni a Renault. „Ha mindenkinek jobb, hogy három helyett négy V6-os erőforrást használunk fel az évad során, akkor meghozzuk ezt az áldozatot, de még tényleg meglehetősen korai erről beszélni” – ismerte el Abiteboul.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: