DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ross Brawn is a jobb motorhangok mellett

A pilóták szinte egyöntetű véleménye, hogy a jelenlegi Formula-1 nélkülözi a szép motorhangot. Ami biztató a rajongók számára, hogy Ross Brawn is változtatna ezen, ahogy máson is.

A száguldó cirkusz jelenlegi menedzsmentjének egyik vezére pontosan tudja, hogy a szurkolók kifejezetten nem szeretik a jelenlegi erőforrások gyenge hangját, az igazi rajongók ugyanis éppen az ellenkezője miatt járnak versenyekre, a dobhártyaszaggató, erős hangokért.

A következő időszakban véglegesítik, milyenek is lesznek a motorszabályok 2021-től kezdődően. Az egyik legsarkalatosabb kérdés a hangzás, ami 2014 óta valóban gyenge, a V6-os hibrid turbók már nemigen igénylik a füldugót, ami a rajongók egyik legnagyobb problémája jelenleg. A komplikált és drága előállításuk és fejlesztésük pedig a gyártóké.

Szinte bárkit megkérdezhetünk a mezőnyből, a korábbi erőforrásokat kívánják vissza. Így van ezzel Fernando Alonso is. „Visszasírom a V10-eseket. Nem ezt érdemli a Formula-1, amilyen hangok mostanában a motorokból jönnek”. Hasonlóan vélekedik riválisa, Sebastian Vettel is. „Ha rajtam múlna, a V12-es szívómotorokkal versenyeznénk” – mondta el véleményét a német pilóta.

Vettel szíve szerint ilyet vezetne


Ross Brawn szerint az erőforrások fantasztikusak, de hang nélkül nem sokat érnek. „Technikai mesterművek a jelenlegi motorok, de azért nem képezik csoda tárgyát. A 2021-es szabályváltozások jelentik számunkra a lehetőséget a változtatásra. Tanulnunk kell a múltbeli hibákból, ezen dolgozunk a csapatokkal és az FIA-val közösen” – tért rá a témára az egykori technikai-guru.

„Meglepett, hogy a csapatok ennyire tiltakoztak a tervek ellen, de alternatív megoldásokkal biztosan célt érünk. Új gyártók nem fognak érkezni a bonyolult és drága technika miatt. A szurkolók pedig egyenesen utálják ezeket a motorokat. Bármikor is szóba elegyedünk egy rajongóval, mindannyiszor szóba kerül a motor témaköre. Ha az ő véleményüket nem vesszük figyelembe, akkor átnézünk a szurkolókon”.

„Teljesen nem szabad sutba dobni a turbótechnológiát, de az energiavisszanyerésen sokat kell változtatni. Ez annyit jelent, hogy a versenyző választhassa meg, hogy éppen tartalékolni, vagy támadni szeretne. Az okos pilóták pedig számukra legjobban fogják ezt használni. A szurkolókat újra a képernyő elé kell ültetnünk” – vázolta fel terveit Brawn.

Egy hangos motorral és ilyesmi változtatással alighanem a nézők is kiegyeznének.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: