A bizonyítékot viszont már ők is csak a leintést követően találták meg. Az autó átvizsgálása során a szerelők meglepődve vették tudomásul, hogy egy számukra ismeretlen eredetű ragasztószalag került a diffúzorra, ami elhelyezkedése miatt egyértelműen leszorítóerő-csökkenést okozhatott. „Úgy gondoljuk, hogy az egész futamon ott volt Stoffel autójának diffúzorán” – nyilatkozta a belga versenymérnöke, Tom Stallard.
„Az a fajta szupererős ragasztószalag volt, amit túraautós csapatok használnak karosszériajavításra. A verseny végére egy húsz centiméteres darab maradt a diffúzor bal oldalán, de verseny közben szerintünk jóval nagyobb lehetett. Annyi leszorítóerőt veszítettünk, mintha a teljes körön nyitva lett volna a DRS. Ráadásul szimmetrikusan mértük a problémát, de végül csak az egyik oldalon találtunk ragasztót. A huszonkettedik kör környékén részben javult a helyzet, és Stoff tempója is növekedett. Szerintünk eddig a pontig egy körülbelül 50 centiméteres darab volt rajta, ami közben elszakadt.”
Egy külső szemlélő is meg tudta erősíteni a leírtakat, aki a verseny első szakaszában Vandoorne mögött autózott. „Az első etapban Stoffel mögött Pierre Gasly ment, aki szerint hihetetlen túlkormányzott volt az autó, és a diffúzoron is látott valamit mozogni. Ezt figyelembe véve Stoffel kiváló munkát végzett, hiszen nem csak a pályán tudott maradni, hanem képes volt hat autót maga mögé utasítani” – írta az Autosport.