Amikor a Formula-1 vezetői és technikai szakemberei lefektették az új szabályrendszer alapjait, úgy kalkuláltak, hogy a köridők pályától függően nagyjából 4-5 másodpercet fognak javulni 2017 során a 2015-ös értékekhez viszonyítva. Ennek apropóján a szezonban mind a 20 alkalommal megnézzük, hogyan változott a hétvégi legjobb idő a pályákon az elmúlt évek során, mindenhol odáig visszamenve, amióta a jelenlegi vonalvezetést használja a mezőny.
Ez most rövid értékelés lesz, elvégre az Autodromo Hermanos Rodriguez jelenlegi vonalvezetését csak a pálya 2015-ös visszatérése óta használják, így három év eredményeit tekinthetjük át. Láthatjuk, hogy a két évvel ezelőttihez képest csak három másodpercet javult a köridő, ami a leggyengébb értékek között van idén, viszont betudható a pálya viszonylagos rövidségének, valamint annak, hogy a hosszú célegyenesben idénre mintegy 10 km/órával visszaesett a tavaly még rekordokat döntögető csúcssebesség, köszönhetően az autók nagyobb légellenállásának.
A korábbi körrekord viszont, ami tavaly született, szupergyorsasággal megdőlt a hétvégén: már az első szabadedzésen is közel egy másodperccel jobbat autózott a 2016-os legjobb időnél az élmezőny, és a hétvége során 14 pilóta is képes volt olyan körre, amivel egy évvel korábban megszerezhető lett volna a pole. Összességében tehát a mexikói pályán is jelesre vizsgáztak az idei szabályok, továbbra is Monzát hagyva egyedüli helyszínként, ahol nem ért el idén rekordtempót az F1. A hátralévő helyszínek közül Abu Dhabiban aligha fog bármi a körrekord útjába állni, de a sajátos karakterrel rendelkező Interlagost érdemes lesz figyelni!
A mexikóvárosi pálya legjobb F1-es köridői 2015 és 2017 között:
Gyorsulás 2015-höz képest: 2,992 másodperc
Ennyivel javult a korábbi körrekord: 2,216 másodperc
A korábbi körrekordnál gyorsabb pilóták száma: 14
Megdőlt körrekordok a szezonban: 17/18
A sorozat előző részei ide kattintva megtalálhatók