Amikor a Formula-1 vezetői és technikai szakemberei lefektették az új szabályrendszer alapjait, úgy kalkuláltak, hogy a köridők pályától függően nagyjából 4-5 másodpercet fognak javulni 2017 során a 2015-ös értékekhez viszonyítva. Ennek apropóján a szezonban mind a 20 alkalommal megnézzük, hogyan változott a hétvégi legjobb idő a pályákon az elmúlt évek során, mindenhol odáig visszamenve, amióta a jelenlegi vonalvezetést használja a mezőny.
Austin egy nem túl öreg pálya, így itt nem voltak az előző évtized közepéről fennálló pályarekordok, amelyek hosszú idő után megdőlhettek volna. Volt viszont tavalyról való, amelynél 1,9 másodperccel gyorsabbat futott Lewis Hamilton az időmérő végén, ezzel továbbra is Monzát hagyva egyedüliként, ahol nem vált a mindenkori leggyorsabbá az F1 idén.
A 2015-ös viszonyítási pont viszont ebben az esetben nem is lehet igazi viszonyítási pont: az volt az a hétvége, ahol a teljes pénteket és szombatot felforgatta a vihar, és egyetlen centit sem tehettek meg száraz pályán a pilóták. Egyedül a futam második felében kerülhettek elő a slick abroncsok, így az ott futott leggyorsabb kör lett a hétvége legjobbja, ami aligha ideális körülmények között született, s több másodperccel elmaradt az autók tényleges egykörös képességeitől.
Az austini pálya legjobb F1-es köridői 2012 és 2017 között:
Gyorsulás 2015-höz képest: 7,558 másodperc (esős hétvége miatt nem mérvadó)
Ennyivel javult a korábbi körrekord: 1,891 másodperc
A korábbi körrekordnál gyorsabb pilóták száma: 9
Megdőlt körrekordok a szezonban: 16/17
A sorozat előző részei ide kattintva megtalálhatók.