A híres tripla korona, amely eddig egyedül a kétszeres világbajnok Graham Hill fejére került fel, a Monacói Nagydíj, Indy 500 és Le Mans-i 24 órás megnyeréséből áll össze: ezért rajtolt el Fernando Alonso idén májusban Indianapolisban, ahol végül motorhiba miatt kiesett.
A McLaren versenyzője egy nyilatkozatban sejtelmesen célzott arra, hogy jövőre Indy helyett Le Mans-ban állhat rajthoz, hiszen ez a hétvége nem ütközik az F1-es versenynaptárral, míg az 500 mérföldest szokásosan Monte-Carlóval azonos hétvégén tartják. A francia Auto Hebdo lap szerint azonban Alonso egy másik hosszútávú versenyen vehet részt: a daytonai 24 óráson. Erről a lehetőségről a spanyol El Mundo Deportivo is beszámolt.
A floridai versenyt 2018-ban január 28-29-én rendezik meg, amikor nemhogy az F1-es szezon, de még a tesztidőszak sem veszi kezdetét. Alonso semmilyen Formula-1-es kötelezettségét nem hátráltatná a részvétel, csupán csapatának kellene jóváhagyását adnia. Az amerikai IMSA szériával versenyző daytonai protopítusok (DPi) a WEC LMP2-esein alapulnak. Egy későbbi Le Mans-i szereplést szem előtt tartva Alonso Daytonában kiválóan megismerkedhetne a számára egyelőre ismeretlen hosszútávú versenyzés közegével és kihívásaival.
Az Auto Hedbo szerint az sem kérdéses, mely csapat színeiben állna rajthoz: a United Autosports, a McLaren-vezérigazgató Zak Brown istállója kézenfekvő választásnak tűnik. Bár a United Autosports jelenleg nem érdekelt az IMSA-ban, nemrég együttműködést kötöttek az ausztrál Walkinshaw Racinggel, valamint az Alonsót Indianapolisban indító Andretti Autosporttal. Hozzá kell tenni, hogy Fernando Alonso továbbra sem kötötte meg új szerződését a McLarennel, maradása viszont a csapatban egészen biztosnak tűnik – a kontraktusba pedig záradékként a daytonai indulást is belefoglalhatják.