DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Mercedes tudja, hogy a szerencse forgandó

A Szingapúrban elért dupla dobogó ellenére Toto Wolffék tisztában vannak vele, hogy megfordulhat a jó szériájuk, így a már eleve kiválóan működő gépezet további olajozásán dolgoznak.

Kétségkívül az év egyik legtöbb port kavart eseményeként fog bevonulni a sport történelmébe a szingapúri rajtbaleset, amit a top 4 indulóból csak Daniel Ricciardo úszott meg egyedül. Szinte senki sem számított rá, de ott egy csapásra megnyílt a lehetőség az egyébként egész hétvégén küszködő Ezüst Nyilaknak, hogy komolyabb ellenállás nélkül tetemes pontelőnyre tegyenek szert a Ferrarival szemben. Ez meg is történt, hiszen a konstruktőri tabellán 102 egységgel vezet előttük a Mercedes, ráadásul az egyéni bajnokságban is 28 pontra húzott el Lewis Hamilton Sebastian Vetteltől. Toto Wolff azonban azt mondja, nem bízhatják el magukat.

hamilton_szingapur_dobogo



„Egy olyan meglepetés után, mint a szingapúri eredményünk, fennáll a veszély, hogy tévesen értékeljük a saját teljesítményünket” – idézi az osztrák csapatfőnököt a gpupdate.net. „A befutó óta a hétvége fájdalmas részeire koncentráltunk - a pénteki hosszú etapokon való szenvedésre és az időmérőn az egy körös tempó hiányára -, hogy a szezon hátralévő részére minél többet tanulhassunk. Mostanra többet tudunk ezekről a szituációkról, ezt a tudást pedig magunkkal visszük az utolsó néhány futamra. A Szingapúri Nagydíj emlékeztetett minket arra, hogy ez a sport bármikor, bármilyen esélyt felülírva lephet meg. Most jól jártunk, de tudjuk, hogy bárki szerencséje megfordulhat. A szingapúri eredményünk nem változtat a többi futamhoz való hozzáállásunkon, minden pályán csúcsformában kell lennünk, ha meg akarjuk őrizni az előnyünket.”

Habár utoljára 2014-ben nyert Mercedes a Malajziai Nagydíjon, Wolff bizakodó a pályát illetően. Azt is tudja, hogy a megbízhatóság lesz az egyik kulcs. „Igaz, hogy az utóbbi szezonokban vegyes eredményeink voltak, de a gyors kanyarokkal és hosszú egyenesekkel tűzdelt pálya alapvetően kedvez az autónknak. Az időjárás kihívást szokott jelenteni az autóknak, a gumiknak, a pilótáknak és a csapatnak is, így ez komoly faktor lesz az eredményességet tekintve. Mondanom sem kell, győzni megyünk oda, ki akarjuk használni a nyári szünet óta tartó lendületünket” – zárta a csapatfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: