Amikor a Formula-1 vezetői és technikai szakemberei lefektették az új szabályrendszer alapjait, úgy kalkuláltak, hogy a köridők pályától függően nagyjából 4-5 másodpercet fognak javulni 2017 során a 2015-ös értékekhez viszonyítva. Ennek apropóján a szezonban mind a 20 alkalommal megnézzük, hogyan változott a hétvégi legjobb idő a pályákon az elmúlt évek során, mindenhol odáig visszamenve, amióta a jelenlegi vonalvezetést használja a mezőny.
A Szingapúrt megelőző versenyhétvégén, Monzában a szezon során először nem dőlt meg a körrekord, de a kelet-ázsiai esti futam 10. kiírásán aztán minden visszaállt a régi kerékvágásba. Olyannyira, hogy a pályán futott korábbi legjobb időt több mint három másodperccel javította meg a pole-t szerző Sebastian Vettel, ami a legnagyobb javulást jelenti eddig a szezon során (eddig Silverstone tartotta a csúcsot 2,6 másodperces rekorddöntéssel).
Bár tíz F1-es versenyhétvégét futottak már Szingapúrban, nem vehetjük mindegyik eredményeit számításba a köridők összehasonlításakor, hiszen 2008 és 2012 között a hírhedt Singapore Sling triplalassító is ott volt a jelenlegi 10-es kanyarban, ami így némileg rontott a köridőkön. 2013-től ez a sikán eltűnt, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy azóta még egy változtatás történt a pályán, hiszen 2015-re kicsit módosították a 11-12-13-as kanyarok vonalát, de ezt most elhanyagolhatónak tekintjük elemzésünk szempontjából, ráadásul az átszabás ellenére még a kör hossza is méterre ugyanannyi, 5065 maradt, mint korábban.
Bizonyára a hosszú pálya és az átlagosnál alacsonyabb átlagsebességgel teljesíthető kör is hozzájárult a körrekord jelentős javulásához az idei autók jobb tapadása mellett.
A szingapúri pálya legjobb F1-es köridői 2013 és 2017 között:
Gyorsulás 2015-höz képest: 4,394 másodperc
Ennyivel javult a korábbi körrekord: 3,093 másodperc
A korábbi körrekordnál gyorsabb pilóták száma: 13
Megdőlt körrekordok a szezonban: 13/14
A sorozat előző részei ide kattintva megtalálhatók.