DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda
F1

Az FIA intézte el, hogy az F1-ben maradjon a Honda

A Toro Rosso lett a Honda mentsvára azt követően, hogy a McLaren türelme három évet követően elfogyott a japán erőforrások frusztráló hiányosságai miatt. Ám komoly szálakat kellett megmozgatni ahhoz, hogy a gyártót ne lökje ki magából az F1.

A papírforma igazolódott be azzal, amikor pénteken Szingapúrban, helyi idő szerint kora este az eldőlő dominósor részeként a Toro Rosso bejelentette, hogy jövőre a Hondával lép partnerségre, és mivel a japánoknak távozniuk kell Wokingból, így immár a faenzai kiscsapatra tekintenek gyári alakulatukként. Ugyanolyan szoros együttműködést terveznek, mint tették azt három éven át a McLarennel, és a Sky Sports értesülései szerint a Honda 40%-os részesedést is vásárolt a Dietrich Mateschitz tulajdonában lévő Toro Rossóból.

DJwujWJXkAE1JLX



Persze az anyagi előnyök mellett is mindenki tudja, hogy a Honda eddig látott produkciója alapján a Toro Rosso ingoványos talajra lépett a velük való szövetkezéssel. A csapat által kiadott közleményből ki is derül, hogy az FIA és a Formula-1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media ráhatására is szükség volt ahhoz, hogy a felek egymásra találjanak, enélkül ugyanis a Honda jó eséllyel kikerült volna a sport körforgásából, ismét csak három motorszállítóval hagyva a tíz csapatot.

A fejleményeket a Honda elnöke, Takahiro Hachigo fedte fel nyilatkozatában. „A Toro Rosso egy tapasztalt csapat fiatalos energiával, ráadásul már történelmük van abban, hogy kinevelik a jövő sztárjait. A Hondánál mindenki izgatottan várja, hogy elkezdjük a munkát a Toro Rossóval, ami egy teljesen új fejezet lesz a Formula-1-es fejezetünkben. Szeretném kifejezni hálámat a Liberty Mediának és az FIA-nak, akik közreműködtek abban, hogy létrejöhessen ez a partnerség. A Honda és a Toro Rosso egy egységként fog működni, dolgozva a fejlődésért és a sikeres közös jövőért. Nagyra értékeljük a rajongók támogatását is az új kihívásunk kezdetén.”

James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója állítja, máris megkezdték a munkát annak érdekében, hogy az ideálisnál később történt megállapodás ellenére is zavartalanul folyjon le az átállás a Renault-ról a Honda technikájára. A faenzai csapatnak így három szezon alatt már a harmadik különböző gyártó motorjával kell boldogulnia, hiszen 2016-ban még Ferrari-erőforrásokat használtak.

„Látva, hogy az év mely szakaszában járunk, várnak ránk bizonyos kihívások, de a Toro Rosso a késői időzítések által okozott számos nehéz helyzetet sikeresen megoldott már a múltban, és megvan ehhez a kellő rugalmasságunk” - mondja Key. „Keményen fogunk dolgozni azon, hogy újratervezzük a hajtáslánc elhelyezését, ügyelve arra, hogy ez legfeljebb minimális hatással legyen a már zajló 2018-as fejlesztéseinkre nézve.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: