Toto Wolff és Lewis Hamilton is lépten-nyomon hangsúlyozta minden nyilatkozatában, hogy ezen a hétvégén inkább a kármentés lesz a céljuk, de nincs igazán reális esélyük a Ferrarival szemben. Ez valóban így lenne? A nagy leszorítóerőt igénylő pályák közül ez a helyszín a harmadik.
Monacóban és a Hungaroringen hasonló még a pálya karakterisztikája, mindkétszer a Ferrari vitte el az első sort, majd aratott sima kettős győzelmet. A Mercedes számára fenyegető lehet a Red Bull is Szingapúrban, ahogy a Magyar Nagydíjon is remek tempót futott a versenyen Max Verstappen és csak a büntetése akadályozta meg abban, hogy ne végezzen a Mercedesek előtt. Szingapúrban hagyományosan jól szokott teljesíteni a Red Bull, korábban Sebastian Vettellel, az utóbbi időben pedig Daniel Ricciardóval is.
Valamivel tovább rontja az ezüstösök esélyeit, hogy a lassú pályákra szánt fejlesztéseik késnek, így Szingapúrban még nem használhatja őket Bottas és Hamilton. Még így sem lehet azonban leírni a Mercedes esélyeit, a szingapúri pálya azért nem Monaco és nem a Hungaroring, a nagyon erős kvalifikációs motorbeállítás akár az élre is repítheti őket az időmérőn, onnantól pedig bármi megtörténhet. Ráadásul jó hír a Mercedesnek, hogy az idei versenynaptárban ez az utolsó ilyen pálya, ami papíron egyáltalán nem kedvez nekik.
A szingapúri rendezők reménykednek abban, hogy idén egyetlen váratlan vendég sem téved a pályára verseny közben. 2015-ben egy erős alkoholos befolyásoltság alatt álló rajongó használt ki egy rendezési hiányosságot és a pályára sétált. A tavalyi futam biztonsági autós fázisának végén pedig az egyik pályabíró tartózkodott még a pályán, amikor Nico Rosberg zöld jelzést kapott az élen. Szerencsére visszafutott és így nem történt baleset. A szabadedzések közben pedig egy óriásgyík tévedt a pályára, Max Verstappen legnagyobb meglepetésére. Az ilyeneket szeretnék idén elkerülni a szervezők.