Nem egy sikeres pilóta ágyazott meg Formula-1-es karrierjének azzal, hogy egy-egy istálló harmadik autójával rendszeresen részt vett pénteki szabadedzéseken. Sebastian Vettelnek vagy Robert Kubicának a 2000-es évek közepén erre még lehetősége volt. A csapatok a mai napig alkalmazhatnak „külsős” pilótát a szabadedzéseken, ám ehhez kénytelenek valamelyik meglévő versenyzőjük autóját adni.
Ross Brawn, a sport szakmai ügyeiért felelős vezérigazgatója szerint ettől többre van szükségük a feltörekvő pilótáknak. „Kockázatos olyat behozni az F1-be, akinek nincs tapasztalata” – kezdte gondolatmenetét a brit. „Amennyire csak lehet, fel kell őket erre készíteni. Ha ez nem történik meg, akár a karrierjük is sérülhet. Nem hiszem, hogy például Felipe [Massa] helyére jó ötlet lett volna egy F2-es srácot ültetni, hiszen alig lett volna alkalma kiismerni az autót. Ettől jobban is lehet ezt csinálni, és mi pontosan ezt akarjuk. Több tesztlehetőséget akarunk adni a fiatal versenyzőknek.”
Az Autosport feltette a kérdést, a Formula-1 alól hiányzik-e egy MotoGP-Moto2-Moto3-hoz hasonló lépcső, melyre Brawn helyeselt, ám azt is hozzátette, az F1 tulajdonosváltását követő átalakításokkal közelebb kerültek ehhez a folyamatossághoz. „Nem lenne nagyszerű, ha jönne egy pilóta, aki sztár volt az F3-ban, sztár volt az F2-ben, majd gurít egy olyat, mint [Max] Verstappen? Mi ezt akarjuk látni.”
Brawn azt állítja, egyéb potenciál is van egy ilyen rendszerben. „Azzal, hogy elhozzuk ezeket a szériákat a [Formula-1-es] versenyhétvégékre, a rajongók is könnyebben kötődnek majd hozzájuk. Annyi lehetőség van ebben a reklám és a sport szempontjából is, melyet ki kell aknáznunk.”
A szakember végül pedig arról beszélt, hogy ezekben a kisebb szériákban szabályváltoztatásokat is élesben tesztelhetnének, mielőtt az F1-ben bevezetik azokat. „Többek között a biztonsági autós újraindításokat és a különböző rajtfelállásokat kezdtük el vizsgálni – olyan dolgokat, melyeket könnyedén átvezethetnénk a Formula-2-ből a Formula-1-be."