DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Komoly utalás a Toro Rosso-Hondára?

Zajlanak az események Monza óta McLaren és Honda-fronton. Közvetve a Red Bull is érintett az ügyben, egyre több jel utal arra, hogy a bikák fiókcsapata a japánok erőforrására vált jövőre.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint a testvércsapat, a Toro Rosso jövő évi esetleges motorszállító-váltása egyáltalán nem befolyásolja a bikák jövő évi terveit. A Toro Rosso és a Honda tovább tárgyal a Hondával, a korábban megfeneklett tárgyalások a hírek szerint jó irányban haladnak.

Jelenleg a McLaren, a Honda és a fél Formula-1-es vezérkar azon dolgozik, hogy a Toro Rosso jövőre Hondára váltson, ezzel ugyanis egyrészt felszabadulna egy csapatnyi Renault-erőforrás, ami a McLarenhez kerülhetne. Másrészt pedig sikerülne a Hondát is a száguldó cirkuszban tartani – ne feledjük, három éve a wokingiak kötelékében szolgálnak a japánok, nem túl sikeresen, ezért szeretne szabadulni a patinás istálló.

Először az a hír járta, hogy a monzai hétvégén vasárnap estig szabott határidőt a Toro Rosso, hogy a Hondára váltást eldöntsék a felek, ha nem sikerül megegyezni, akkor tovább folytatják a közös munkát a Renault-val. Bár a Toro Rosso mindig is a Red Bull szárnyai alatt működött, Christian Horner mégis úgy gondolja, kimarad a tárgyalásokból, mivel úgysincsen semmilyen hatása ennek az anyacsapatra.

A Toro Rosso a Hondára váltás küszöbén?


„Számomra teljesen mindegy, milyen motort használ a Toro Rosso. Korábban sok-sok éven át különböző erőforrással futottunk, éppen ezért, hogy most a Renault, vagy a Honda a partnerük, a Red Bull tekintetében semmilyen hatással nincsen” – nyilatkozta Christian Horner.

„Nem vagyok biztos benne, mit nyilatkoztak utoljára, de a határidő kezd fenyegető lenni a következő évre való felkészülésben” – tette hozzá Horner. Múlt héten tett arra is utalást a csapatfőnök, hogy a Toro Rosso-Honda együttműködés a Red Bullnak is egy lehetőséget jelentene, hogy figyelemmel kísérhessék a Honda fejlődését és adott esetben, ha a Renault továbbra is szenvedne, átváltani a japán erőforrásra. Jelenleg a Renault még jelentősen jobb.

A Toro Rossónak és a Red Bullnak az idei év előtt mindössze két olyan szezonja volt eddig az F1-ben, amikor azonos motorszállítóval dolgoztak. A kiscsapat ugyanis többségében a Ferrarival állt össze, amióta 2006-ban csatlakoztak a mezőnyhöz. Arra készül Horner, hogy jövőre ismét különböző motorszállítójuk lesz?

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: