A Mercedes utoljára módosíthatott erőforrásán ebben az évben - Lewis Hamilton és Valtteri Bottas autójában is a negyedik turbófeltöltőt, belsőégésű motort és MGU-H-t vetette be a csapat Spa-Francorchamps-ban.
Mint kiderült, ezzel helyzeti előnybe hozták magukat Monza előtt: a Nemzetközi Automobil Szövetség ugyanis még júliusban adott ki egy technikai direktívát arról, hogy azok a csapatok, melyek az Olasz Nagydíjat megelőzően változtattak az erőforrásaikon, a továbbiakban is 1,2 liter/100 km-es limit alapján égethetnek olajat a hajtóműben, míg azok, akik Monzában, vagy később teszik ezt, kénytelenek lesznek 0,9 liter/100 kilométernél lesznek kénytelenek meghúzni a határt.
Azt illetően azonban volt némi félreértés, hogy az ügyfélcsapatok milyen szabályozás szerint használhatják felújított erőforrásaikat - az FIA most megerősítette, hogy mivel a Mercedes Spában bevetette új motorját, rájuk nem vonatkozik az előírás, partnereikre - a Force Indiára és a Williamsre - viszont igen. A testület úgy határozta meg, hogy egy hajtómű - azaz pontosabban a belsőégésű motor - akkor minősül használtnak, ha autó jeladója működésbe lép, amikor az elhagyja a bokszutcát.
A Motorsport információi szerint a Ferrari kényelmetlen helyzetben érzi magát a Mercedes újítása miatt, ugyanis nem számított rá, hogy bárki is új erőforrást fog bevetni a Belga Nagydíjon, ráadásul nekik is a kevésbé előnyös 0,9 liter/100 kilométeres olajégetési limithez kell tartaniuk magukat a továbbiakban.