DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Nem a V8-as motoroktól lesz izgalmasabb az F1

Rengetegen gondolják úgy, hogy a száguldó cirkusz élvezhetőségéhez sokat hozzátesz a motorformula, ám a Mercedes vezére és elődje is úgy véli, nem a V8-asokhoz való visszatérés a kulcs a szórakoztatáshoz.

Amíg a sportág vezetői a gyártókkal karöltve azon dolgoznak, hogy mindenki számára kifizetődő és versenyképes megoldással álljanak elő a 2020 utáni motorokat illetően, a rajongók egy része extrémebb választ sürget, és visszatérne a V8-as és V10-es erőforrásokhoz. Alain Prost szerint ez nem fog megtörténni, és valószínűbb, hogy maradnak a V6-os hibridek, ikerturbóval, a hőenergia-visszanyerő rendszer nélkül.

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff és a Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn úgy véli, hogy a jelenlegi formula fejlesztése ki fogja elégíteni a szurkolókat, még a hanghatás terén is. „Őszintén hiszem, hogy a Forma-1-ben kulcsfontosságú az innováció és a teljesítmény. Ha vissza szeretnél térni a nyolcvanas, kilencvenes évekbe csak azért, mert azt szeretted, rossz stratégiát követsz. Eddig nagyszerű megbeszélések zajlottak, hiszen szeretnénk megtartani a jelenlegi szabályokat.”



„Az új motornak a következő pilléreken kell nyugodnia: kontrollálni kell a fejlesztések költségeit, csúcstechnolgóiát kell képviselnie, hibridnek kell lennie, a tömeg-teljesítmény aránynak jobbnak kell lennie a mostaninál, és oda kell figyelnünk a hangra is. Jelenleg azt vizsgáljuk, hogyan is tudnánk ezt elérni, és eddig többé-kevésbé mindenki ugyanazon az úton haladt. Bízom benne, hogy az év végére közel kerülünk ahhoz, hogy azt mondjuk, ezt fogjuk használni 2021-től” - tette hozzá az osztrák.

Hasonlóképpen látja a helyzetet Ross Brawn is, Wolff mercedeses elődje, aki folyamatosan egy nézőbarátabb Forma-1-en dolgozik. „Nagyon sok olyan rajongónk van, akik azt akarják, hogy visszatérjünk a szívómotorokhoz, de aztán ott a következő kérdés: miért? Azért, mert sokkal több érzelmet váltanak ki az emberekből a hangjuknak köszönhetően. Tudunk-e olyan hibrid erőforrást előállítani, mely képes erre? Szerintem a gyártók tisztában vannak vele, hogy ez kulcsfontosságú. Sikeres F1-re van szükségük, hiszen nincs értelme az olyan mérnöki munkának, mely demonstrálja a technológiádat, de közben senkit sem érdeke. A gyártók tudják, hogy egyensúlyra van szükség relevancia terén, de a rajongók figyelmét is meg kell ragadniuk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: