DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Kvjat hiányosságai: Türelem, tisztelet, tiszta fej

A Formula-1 aktuális huligánjának csapatfőnöke szerint is van miben fejlődnie: a Toro Rossót irányító Franz Tost a fiatal orosz gyenge pontjait sorolta fel, melyek a rajtnál és csatákban ütköznek ki.

Danyiil Kvjat már negyedik szezonját tölti az F1-ben, de ennyi balesetnek és egyéb incidensnek eddig még sosem volt okozója – annak ellenére, hogy tavaly Red Bullos ülésébe került az ellenfelek letarolása Szocsiban –, az orosz licenszén 10 büntetőpont áll. Ha még kettőt kap az USA Nagydíjig, amelyen a legkorábbiak törlődnek, egy futamról eltiltják a pilótát. Korábban soha senki nem gyűjtötte még össze a kritikus 12 büntetőpontot, éppen ezért csapata is beismeri, Kvjatnak van miben fejlődnie.

„Danyiil jó munkát végez, leszámítva azt, hogy a rajtok után néha túl türelmetlen, alkalomadtán pedig túl sokat kockáztat” – mondta a motorsport.com-nak Franz Tost. A Toro Rosso csapatfőnöke szerint a forrófejűség Kvjat fő problémája, akiben egyébként remek tempó rejlik: „Ha a versenyen produkált sebességét nézzük, amikor nincsenek körülötte mások, nagyon versenyképes, biztató köridőket láthatunk.”



Amikor azonban másokkal akad össze a pályán, Kvjat hajlamos hibákat elkövetni: „Sikereket akar elérni, előzni akar, olyankor is, amikor talán nincsen rá lehetőség. Ezekben az esetekben több fegyelmet kell tanúsítania. Talán a frusztráció vezet ehhez. Az autóban, különösen a rajtnál muszáj irányítás alatt tartani az érzelmeket, mert ha ezek előtérbe kerülnek, jönnek a hibák, az ütközések. Ezen túl nincsen probléma vele, hasznos technikai visszajelzéseket ad, a sebessége jó, amikor egyedül megy, jó munkát végez” – magyarázta az osztrák vezető, hozzátéve, sokat beszélget a versenyzővel, hogy ne forduljanak elő további balesetek.

Silverstone-ban Kvjat saját csapattársát, Carlos Sainzt ütötte ki, amely után Tost felhívta a versenyzők figyelmét, tanúsítsanak tiszteletet egymás iránt. Amennyiben újra ütközik a két pilóta, a Red Bull maga léphet közbe: „Ebben az esetben összeülnénk, és természetesen előbb vagy utóbb a Red Bull hozna döntést arról, hogy pénzbeli bírságot vagy bármi mást rójon ki rájuk. Szerencsére mostanáig még soha nem kerültünk ebbe a helyzetbe, és nem is akarok több szót fecsérelni rá, mert abban bízom, hogy nem fog megtörténni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: