A Formula-1 mindig is veszélyes sport volt, ezután is az marad. Az esztétikailag borzalmas látványt nyújtó, ám komoly fejvédelmet biztosító halo elnevezésű plusz bukókeret nagyban megnöveli a biztonságot. Szerdán a stratégiai csoport irányt mutatott, a következő szezontól az autók kötelező eleme a halo, ez kisebb meglepetést keltett szakmai berkekben.
A másik alternatívát, a pajzsot Sebastian Vettel vitte pályára a legutóbbi versenyhétvégén, Silverstone-ban, de egy kör után levetette, mert annyira rossz tapasztalat volt számára az a rövid idő is. Szédült, nem látott jól mögüle, ráadásul abnormálisan nyomták előre a fejét a turbulens légáramlatok a pilótafülkében. Emiatt gyakorlatilag nem is igen maradt más esély, mint a halo.
A pilóták érdekvédelmi szövetsége, a GPDA elfogadta, hogy a halo vizuálisan nem éppen elsőrangú, de bevezetésével mégis egyetért, mivel a pilóták biztonsága elsődleges. „A versenyzők elfogadják az FIA álláspontját, támogatják a nagyobb biztonságra való törekvést. A pilóták ezután is a lehető legjobban fogják nyomni a pályán, ez a kulcsa az F1 további emelkedésének és népszerű voltának” – nyilatkozta Alex Wurz a Motorsport.com oldalnak.
„A biztonságot folyamatosan növelni kell. Az utóbbi évtizedekben drasztikusan megnőtt a sebesség, gyorsabbak a köridők, ez magával hozta a biztonság növelését is” – tette hozzá a korábbi osztrák versenyző. A fejvédelem végérvényesen 2014 őszén került napirendre, amikor Jules Bianchi súlyos (utólag kiderült, halálos) fejsérülést szenvedett Suzukában egy ártatlan kicsúszás következményeként. Az utóbbi 8 évben Bianchin kívül még Felipe Massa és Henry Surtees is fejsérülést szenvedett versenyen (utóbbi a Formula-2-ben), Massa viszont szerencséjére túlélte. A brazil esetében valószínűleg a halo sem segített volna, a másik két balesetnél viszont igen.