Amikor a Formula-1 vezetői és technikai szakemberei lefektették az új szabályrendszer alapjait, úgy kalkuláltak, hogy a köridők pályától függően nagyjából 4-5 másodpercet fognak javulni 2017 során a 2015-ös értékekhez viszonyítva. Ennek apropóján a szezonban mind a 20 alkalommal megnézzük, hogyan változott a hétvégi legjobb idő a pályákon az elmúlt évek során, mindenhol odáig visszamenve, amióta a jelenlegi vonalvezetést használja a mezőny.
Silverstone-ban 2010-ig ugorhatunk vissza, akkor kezdte el a pálya az új vonalvezetését használni - és bár ebben az évben a célegyenes még a régi helyén volt, azt csak 2011-re helyezték át, ez az összehasonlításunk szempontjából nem mérvadó.
A gyors, sodrós kanyarok kifejezetten ellenségei voltak a tapadás és a leszorítóerő ellen dolgozó előző szabályrendszernek, így az autók idei átalakulását követően jelentősen nőtt a pálya élvezhetősége a pilóták számára, így pedig a köridő is. Ennek jele, hogy a 2015-ös viszonyítási évhez képest itt történt a legnagyobb előrelépés, 5,6 másodperccel lett jobb a köridő, ami még a barcelonai javulásnál is egy tizeddel több.
Ráadásul Lewis Hamilton úgy futotta meg az időmérő végén elképesztő 1:26,6-os idejét, hogy a kvalifikáció még vizes pályán kezdődött, így a tapadási viszonyok a felszáradás után is sem voltak még tökéletesek. Az előző évek legjobb silverstone-i köridőinek grafikonjával kapcsolatban is meg kell jegyezni, hogy 2012-ben és 2014-ben az edzések nagy részét elmosó eső miatt a mezőny nem volt képes teljes mértékben megmutatni száraz pályás tempóját.
A silverstone-i pálya legjobb F1-es köridői 2010 és 2017 között:
Gyorsulás 2015-höz képest: 5,648 másodperc
Ennyivel javult a korábbi körrekord: 2,643 másodperc
A korábbi körrekordnál gyorsabb pilóták száma: 8
Megdőlt körrekordok a szezonban: 10/10
A sorozat korábbi részei ide kattintva elérhetők