A Red Bull ausztrál versenyzője szerint a 2017-es szezon kezdetén tapasztalt szenvedés már a múlté, hiszen a frissítési csomagot követően a pilóta visszajelzései és az adatok végre egybecsengenek. Az RB13 aerodinamikailag már jól viselkedik a pályán, a beállítási változtatásokra pedig megfelelően reagál.
Ricciardo nagyon gyengén kezdte a szezont, ám a legutóbbi három versenyen zsinórban háromszor végzett a dobogón. Úgy érzi az ausztrál, hogy az istálló úrrá lett a kezdeti bizonytalanságon, amit az új technikai szabályok érvénybe lépésével átélt a Red Bull – bár sokan úgy vélték, a szabályváltozások legnagyobb nyertese a Red Bull lesz, eleinte nagyon nem így történt.
„Jóval több állandóságot érzünk Max és én a legutóbbi futamokon és ez az adatokon is látszik, az évad kezdeti részében ez nem így volt. Az utolsó versenyeken jó volt a korreláció, sokkal biztosabbak vagyunk már, hogy milyen irányban haladjunk tovább” – nyilatkozta Daniel Ricciardo.
„Barcelonában kaptuk meg a nagy fejlesztési csomagot, néhány azonnal működött, néhány akkor még nem. De máris tisztább képünk volt róla, hogy pontosan mi működik és mi nem. A csapat pontosan érti és tudja, hogy mit kell tennie, hogy az autó még gyorsabb legyen” – tette hozzá az ausztrál.
A Red Bull aerodinamikailag utolérte saját terveit, az erőforrás azonban év elejétől láthatóan elmarad a Ferrari-Mercedes párostól, a Renault ugyanis tervezési hibát vétett az új koncepciójú erőforrásával és idén már nem is várhatnak nagy frissítést. A Red Bull ezzel hasonló kelepcébe került, mint a McLaren, ahol az aerodinamika most már statisztikailag is bizonyíthatóan a legjobbak között van, ám a gyenge Honda erőforrás miatt az istálló szenved és képtelen jó eredményt elérni. A bikáknál ilyen súlyos gond ugyan nincs, de ott is tetten érhető a lassú és kevésbé megbízható motor.