Amikor a Formula-1 vezetői és technikai szakemberei lefektették az új szabályrendszer alapjait, úgy kalkuláltak, hogy a köridők pályától függően nagyjából 4-5 másodpercet fognak javulni 2017 során a 2015-ös értékekhez viszonyítva. Ennek apropóján a szezonban mind a 20 alkalommal megnézzük, hogyan változott a hétvégi legjobb idő a pályákon az elmúlt évek során, mindenhol odáig visszamenve, amióta a jelenlegi vonalvezetést használja a mezőny.
Továbbra is lehengerlőek az új szabályok, hiszen eddig pályatípustól függetlenül mindenhol gyorsabbak az idei F1-es autók minden korábbinál. Montrealban ugyan az időmérő legutolsó szakaszáig kellett várni, hogy ez megtörténjen, Lewis Hamilton Q3-as űrideje azonban bőven elég volt, hiszen több mint nyolctizedet faragott a 2004 óta létező etalonból.
A 2015-ös viszonyítási évhez képest (Monacóhoz hasonlóan) valamivel csekélyebb lett ugyan a javulás a vártnál, de ez betudható a kör viszonylagos rövidségének. Ami még kicsit szélsőséges a számadatokban, hogy csupán négy pilóta, a két Ferrari és a két Mercedes tudott a korábbi körrekordnál jobb időt futni. Bahreinben voltak képesek erre a legkevesebben, mindössze hárman, míg legutóbb Monacóban a másik végletet láthattuk, ahol 13 pilóta is gyorsabb volt, mint az előző években bárki.
A Kanadai Nagydíj hétvégéjének legjobb köridői 2002 és 2017 között:
Gyorsulás 2015-höz képest: 2,934 másodperc
Ennyivel javult a korábbi körrekord: 0,816 másodperc
Megdőlt körrekordok a szezonban: 7/7