DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Bevásárolná-e magát a Pirelli az F1-be?

Az olaszok 2011 óta töltik be a száguldó cirkusz kizárólagos gumiszállítói szerepét, a cég vezérigazgatója pedig egyik legutóbbi nyilatkozatában elmondta, mennyi esély van arra, hogy részvényesek legyenek a sportágban.

A Pirelli nem csak abroncsokat szállít a Forma-1-es csapatoknak, hanem komoly összegeket is költ hirdetésre a sportágban – Paul Hembery, a vállalat korábbi motorsport-igazgatója tavalyelőtt bevallotta, anyagi ráfordításuk a középcsapatokéval egyenértékű. Most, hogy a Liberty Media felajánlotta a mezőny tagjainak, hogy legyenek a sportág részvényesei, adja magát a kérdés, hogy vajon a Pirellit is érdekelne-e hasonló lehetőség.



„Senki sem kérdezte meg ezt tőlünk, és mi sem kértük ezt” – idézte a thisisf1 Marco Tronchetti Proverát, a Pirelli vezérigazgatóját a sajtóban megjelenő híresztelésekkel kapcsolatban. „A Forma-1 részesei vagyunk, de ez nem jelent pénzügyi befektetést. Szerepvállalásunk a technológiai és a marketingterületre korlátozódik, és nem látjuk szükségét, hogy további összegeket invesztáljunk a sportágba. Viszont elkötelezettek vagyunk a Forma-1 irányába, ami a világ legvonzóbb motorsport-szériájának számít.”

Amikor arról kérdezték a szakembert, hogy üdvözölné-e a gumiháború megjelenését, így válaszolt: „Készen állunk a kihívásra, mert amikor mások ellen versenyzünk, általában nyerni szoktunk.” Tronchetti Provera szerint a Pirelli azt adta, amit az F1 várt idén, a szélesebb és tartósabb gumikkal. „Ha a pilóták boldogok, az csak azt jelenti, hogy remek munkát végeztünk. De nem állunk meg, 2018-ban még több mókát és szórakoztatást szeretnénk.” Az olasz elmondta, készek arra, hogy szorosan együttműködjenek az F1 új többségi tulajdonosával, a Liberty Mediával. „Úgy gondoljuk, együtt magasabb szintre emelhetjük, noha különleges kapcsolatot ápolok Bernie-vel, mert a barátom.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: