DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Meddig mennek el a csapatok a T-szárnnyal?

A Force India és a Renault szintet lépett Monacóban, és triplafedeles T-szárnyat vitt pályára a VJM10-eseken - az F1-es csapat technikai igazgatója kitért arra,hogy láthatunk-e radikálisabb megoldásokat az alakulatoktól idén.

Gyors fejlődésen mentek át az autó hátsó részére szerelt T-szárnyak a téli tesztek óta: a Mercedes már Barcelonában bemutatta kétfedeles elemét, Kínában a McLaren vetette be saját, ovális alakú megoldását, Monacóban pedig a Force India és a Renault is háromfedeles szárnnyal körözött. Amikor a Motorsport arról kérdezte a silverstone-iak technikai igazgatóját, Andy Greent, hogy láthatunk-e agresszívebb elemeket a jövőben, így válaszolt: „Nálunk a háromfedeles szárny külön Monacóra készült.”



„Talán igénybe veszünk valami hasonlót Szingapúrban, esetleg Magyarországon, más pályákon azonban az egyszerűbb verziót fogjuk használni. A pályán mutatott hatékonyságtól függ, hogy mit teszünk az autóra” – mondta a szakember, aki hozzátette, hogy az ovális kialakítás a légellenállás minimalizálását szolgálja. A Force India két héttel ezelőtt fejlesztési csomaggal érkezett Barcelonába, ám a remek 4-5. helyek ellenére Green úgy véli, hogy van még hely az előrelépésre.

„Úgy vélem fejlődünk. Ez időbe kerül, és mindenből, amit felrakunk az autóra, tanulunk valamit, és megértjük, hogy milyen irányt kell követnünk. Többoldalú problémáról van szó – hosszú időbe telik, amíg minden összeáll, hiszen nem tudunk többet, mint a legutóbbi verseny előtt, vagy az előtt. Folyamatosan lépünk előre, azonban messze nem sikerült még megoldanunk a problémát” – tette hozzá Green.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: