Azok után, hogy az időmérő edzésen a gyengécske autóval a szenzációsnak mondható hetedik rajtkockát szerezte meg Fernando Alonso, a futam során csak hátrafelé lépdelt. Igaz, a második kanyarban összeakadt Felipe Massával, de a 11. helyen haladva sem hoztak jó döntést, ami a stratégiát illeti.
Éppen a Massával történt koccanás miatt esett vissza olyan autók mögé, akiknél gyorsabb tudott volna lenni, de az egyenesben a gyenge erőforrás miatt előzni nem volt esélye, így az istálló úgy döntött, stratégiát vált és korábbi kerékcserével megpróbálnak néhány pozícióra szert tenni. Ez sem jött be, beragadt Danyiil Kvjat Toro Rossója mögé, az erőforrás pedig ismét lehetetlenné tette az előzést, pedig Fernando mindent megtett.
„Fernando rajtja nem volt rossz, de a Massával történt érintést követően átvágta az egyik kanyart a kavicson. Igaz, legyünk sportszerűek Felipével, ő vélhetően az előtte levő autókat nézte, hogy hol térnek vissza a pályára, biztosan nem a tükrét nézte abban a pillanatban” – nyilatkozta Jonathan Neale, a McLaren technikai vezetője.
„Fernandónak megvolt a tempója, gyorsabb volt az előtte levő autóknál, de nem tudta kihasználni, mert az előzés nem sikerült. A stratégiai csapatunk döntött az elévágás mellett, nem jött be. Utólag persze könnyű okosnak lenni és a „ha előre tudtuk volna…” kezdetű mondatokat mondani. Ott és akkor behívtuk. Háromszor vagy négyszer is megpróbálta Kvjatot megelőzni, de egyszerűen nem ment. A válasz nem bonyolult, nem volt meg a tempónk az egyenesben” – tette hozzá Neale, aki elismerte, hogy még a DRS segítsége is kevés jelenleg csapatának.
A virtuális biztonsági autó előtt megejtette második cseréjét Alonso, a riválisok azonban ezt lassú tempó közben tehették meg, így Fernando úgy találta magát a hetedik helyről rajtolva a 13. pozícióban, hogy kiesett előle Bottas, Verstappen és Raikkönen is. Nem is lett végül pontszerzés a jutalom, vannak napok, amikor a stratégiai döntések nem helyesek.