Bár új fejlesztésű erőforrás került be az autóba a Bahreinben kedden kezdődött tesztre, a csapat hétvégéjét megkeserítő problémákat ez sem orvosolta. A 30 éves Turvey a nap kezdetén csak két installációs kört tudott megtenni, mielőtt az ERS-ben talált vízszivárgás miatt ismét ki kellett cserélni az erőforrást, és már a teszt utolsó órájában járt a mezőny, amikor a McLaren végre kigördült a garázsból, hogy némi érdemi munkát végezzen.
Turvey éves munkájának oroszlánrésze a szimulátorra koncentrálódik, legutóbb 2015-ben, a barcelonai évközi teszten vezethette az autót, ezért kicsit bánja, hogy csak 17 kör jutott számára - de úgy érzi, ez a csekély tapasztalat is kulcsfontosságú volt.
„Már nagyon vártam, hogy beülhessek az autóba, hiszen legutóbb két évvel ezelőtt tesztelhettem, így hálás vagyok a McLaren-Hondának, hogy megadták nekem ezt a lehetőséget Bahreinben. Frusztráló viszont, hogy már reggel problémánk támadt, ami rengeteg időt elvett, de számomra egy Formula-1-es autóban töltött minden kör hasznos, és így is jó érzés volt vezetni” - nyilatkozta Turvey, aki egyébként a Formula-E-ben versenyez a NextEV csapatánál.
„A nap végén azért tudtam menni egy pár kört, ami elég volt ahhoz, hogy ráérezzek, milyen is az autó, így a gyárba visszaérve képes leszek majd segíteni a szimulátorban és a pályán nyert adatok egyeztetését, ami remélhetőleg hozzájárul majd a fejlődéshez. Nagyon sokat dolgozok a szimulátorban, így fontos volt, hogy össze tudjam hasonlítani a kettőt. A kevés kilométer ellenére is azt érzem, hogy elértünk ma valamit.”
Noha csak egyszeri beugrásról volt szó, Turvey-nek ugyanúgy fel kellett készülnie az idei F1-es autók nagyobb erőhatásaira, mint azt a mezőny állandó pilótái tették a tél folyamán. Végül a befektetett munkához képest viszont igen csekély ideig kellett megfeszítenie magát az autóban.
„Az elmúlt három hónapban keményen edzettem a tesztre való felkészülés jegyében, hiszen tudtam, hogy fizikális megterhelést illetően az új autók sokat fejlődtek azóta, hogy utoljára vezethettem, de készen álltam a feladatra. A gyors kanyarok tényleg nagyon gyorsak lettek, és a leszorítóerő szintje is sokkal magasabb, mint arra emlékeztem, így mindenképpen élvezetesebb idén vezetni az autókat.”
Szerdán Stoffel Vandoorne veszi át a volánt, így az ő részvételével zárja majd a McLaren a bahreini tesztet.