DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Így fosztott meg minket az SC a Hamilton-Vettel csatától

A Ferrari F1-es pilótájának futam végi tempóját látva akár másként is alakulhattak volna az események, ha a német a tervek szerint tudja lefutni versenyét korai bokszkiállása után.

Végre igazi Forma-1-et láthattunk Sanghajban, és újfent megerősítést nyert, hogy a Mercedes és a Ferrari egyenrangú ellenfelekként harcolhatnak a világbajnoki címért. Sajnos a verseny végeredménye nem tükrözte ezt, hiszen a verseny közepétől folyamatosan elhúzó Lewis Hamilton magányos győzelmet aratott – bár tény, hogy legfőbb riválisa, Sebastian Vettel folyamatosan faragott hátrányából a futam záró szakaszában.

Az időmérő edzésen a brit kerekedett felül, ahogyan a rajtnál is, de az első körök kerékcsere-áradatából majdnem a ferraris jött ki győztesen. Vettel ugyanis már a második körben lágy gumikat rakatott fel, részben kihasználva a Stroll kavicságyban veszteglő autója miatt életbe lépett virtuális biztonsági autót. Vajon ebben rejlett a győzelem kulcsa a német számára? Ezt már soha nem tudjuk meg, ugyanis amint véget ért a VSC-periódus, Antonio Giovinazzi összetörte a Saubert, melynek következtében már a valódi biztonsági autó is pályára hajthatott.



Mivel a mezőnynek a bokszutcán kellett áthaladnia az SC mögött, az élen hajtó ötös védve volt, Vettelnek pedig kénytelen-kelletlen meg kellett elégednie a hatodik pozícióval. Ebből csakhamar ötödik lett, a lassú körözés alatt ugyanis Valtteri Bottas kipördült, és visszaesett. „Éppen akkor jött be a safety car, amikor kezdtem érezni, hogy az abroncsaim sokkal gyorsabbak” – idézte a Motorsport az elmélkedő Vettelt. „De nem tudtam kihasználni az előnyt, és több pozíciót is veszítettem.”

A zöld zászló után az élmezőnyből egyedül a Red Bull vállalta be a szuperlágy keverékeket, és a kevés pályán töltött idő miatt nem lehetett tudni, kinek kedveznek majd a körülmények. Verstappen megelőzte Ricciardót és Hamilton után vetette magát, az ausztrál azonban körökön keresztül tartotta maga mögött a két Ferrarit. Vettel ezt elégelte meg, és a 20. körben átrágta magát Kimi Raikkönenen, két fordulóval később pedig a nap előzésével a Red Bullt is faképnél hagyta.

Ez volt az az időszak, amikor egyre intenzívebbé vált a rádiózás a bokszfal és a pilóták között, ugyanis a lágyakon hajtók nem tudták, vajon kibírják-e a leintésig. Nos, nem így lett, a kiállások sorát pedig az amúgy is cserélni akaró Max Verstappen kezdte – de csak egy körrel azt követően, hogy elfékezte abroncsait a hajtűben, utat engedve a rá egyre nagyobb nyomást helyező Sebastian Vettelnek.

Vettel a 34. körben látogatta meg csapatát, Hamilton viszont kivárt, hiszen fennált a lehetősége, hogy Raikkönen mögé tér vissza. Két körrel később ő is cserélt, és a finn előtt folytathatta tovább. Ferraris riválisa ekkora nyolcra faragta le tizenkét másodperces hátrányát, s bár Vettel megkérdezte, hogy mennyit kellene hoznia a Mercedesen ahhoz, hogy a győzelemért harcoljon, nem volt annyival gyorsabb, hogy reális esélye nyíljon a győzelemre.

A célban így is 6,2 másodperccel maradt le az első helyről, ami igencsak bátorító a folytatásra nézve – feltéve, ha Hamilton nem takarék-üzemmódban autózott az utolsó körök alatt. A brit szerint mindent kiautózott magából, és úgy véli, sokkal szorosabb küzdelem várható a szezon további részében közte és legtiszteltebb ellenfele között, ha nem szól közbe a biztonsági autó.

Meglepő, hogy a verseny után amiatt szomorkodunk, miért hajtott pályára a máskor mezőnyt összehúzó, és mesterséges izgalmat kreáló safety car…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: