DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Újabb zúgolódás a motorszabályok miatt

Korábban is hallottunk véleményeket F1-es berkeken belül, hogy a motorszabályok több szempontból sem megfelelőek, most ismét felszólaltak igen neves szakemberek, változást sürgetve.

Nemrég, a párizsi FIA-konferencián derült fény arra, hogy az autógyártó vállalatok továbbra is a turbós hibridmegoldásokat fejlesztik tovább. Cyril Abiteboul úgy véli, fontos lenne a szabályokat úgy megalkotni, hogy a versenyzés, a látvány nagyobb, a költségek pedig kisebbek legyenek.

„Szerintem nem szabadna becsukni a fülünket és nem meghallani azokat a véleményeket, amiket folyamatosan hangoztatnak az új motorszabályok bevezetése óta. Alapvetően az új motorformulával jó dolgokat vezettünk be, de kicsit túl is lőttünk a célon. A korábbi V8-asokkal a Formula-1 távol került attól az iránytól, mint amerre az autógyártók haladtak, így valamit tenni kellett. De alighanem túl nagyot léptünk, elindultunk valahonnan, ami túlságosan ódivatú volt, de elérkeztünk valahova, ami már túlságosan modern, túl bonyolult és túl drága is” – ecsetelte véleményét Abiteboul, a Renault motorsport-igazgatója.

Több szakember szerint is túl bonyolult és költséges a jelenlegi hibrid-erőforrás


„Minden megoldással óvatosan kell bánni, mint például a motorfejlesztés befagyasztása. Ha ugyanis befagyasztjuk a jelenlegi motorok fejlesztését, akkor olyasvalamit fagyasztunk be, ami rettentően drága és így a költségek nem fognak lejjebb menni. A fejlesztési költségek kissé csökkennének, de a motorszállítás ugyanannyiba kerülne, mivel maga az erőforrás nagyon bonyolult és drága” – folytatta a francia szakember.

A Force India részéről Robert Fernley úgy érzi, hogy az alapkoncepció jó, amit nem szabadna teljesen sutba dobni, viszont egyszerűsíteni kellene a technológiát, visszavenni a költségeket és valamivel zajosabb motorokat gyártani.

Franz Tost a Toro Rosso csapatfőnöke sem teljesen elégedett. „Számomra az lenne a fontos, hogy viszonylagos egyenlőség legyen a motorok között, mert enélkül nem jó a show, nem jó, hogy néhány autó ennyire messze a többiek előtt jár. A második igazán fontos dolog a költség. A jelenlegi erőforrások egyszerűen elképesztően drágák. Technológiai szempontból fantasztikusak ezek a motorok, de emiatt nagyon-nagyon drágák. Ezen kívül a zaj is elégtelen, vissza kellene hozni a rajongóknak az éneklő motorokat” – vélekedett Tost.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: