DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hülkenberg a Renault-val akar a csúcsra érni

Nico Hülkenberg igen magasra tette a lécet saját magának és a Renault gyári istállójának is. A világbajnoki címet vette célba, igaz, csak néhány év múlva érzi lehetségesnek.

A Force Indiától átigazolt német pilóta szerint beletelik néhány évbe, mire a Renault képes lesz harcba szállni a világbajnoki címért. Hülkenberg eltökélt abban, hogy visszajuttatja a francia gyártót a csúcsra, ahol korábban is volt.

„A Renault már bizonyította a múltban, mire is képes. Számos alkalommal nyerték már meg a világbajnoki címet, így amikor a hosszú távú projekt terveit ismertették velem, nem volt kérdés, hogy mellettük döntök” – dicsérte munkaadóját a rutinos német pilóta.

A francia gyári istálló ebben a szezonban jelentősen előre kíván lépni a rajtrácson, de Hülkenberg óvatosságra intette csapatát, hogy eleinte még az állandó pontszerzés is túl nagy falat lehet, nem beszélve a győzelemről.

Nico Hülkenberg nagy terveket szövöget a Renault istállóval


„Mit tehetek én? Sikertörténetté varázsolni ezt a remek tervet. Ebben a szezonban még ne számítsunk csodára. De remélem, hogy már az évad közepén az élmezőnybe kerülhetünk, majd 2019-től – de legalábbis 2-3 éven belül – szeretném, ha minden összeállna ahhoz, hogy világbajnok lehessek” – nyilatkozott a hosszabb távú tervekről Nico Hülkenberg.

Ha a jelenleg 29 éves német a szeptemberi monzai nagydíjig nem szerez dobogós helyezést, akkor átvenné azt a kétes rekordot honfitársától, Adrian Sutiltól, hogy ő lenne a legtapasztaltabb Formula-1-es pilóta, aki sosem állt dobogón. Hülkenberg nem bánta meg a Renault-hoz szerződését még Rosberg váratlan visszavonulása ellenére sem, hiszen ezt a döntést jóval korábban meghozta már, mielőtt a címvédő kiszállt volna az F1-ből.

„Hazudnék, ha azt mondanám, nem csábítana a Mercedes, de jelenleg ez nem is téma nálam. Hosszú távú szerződést írtam alá a Renault-val. Szeretnék valami nagyot alkotni itt. Óriási kihívás ez számomra. Harcolni akarok és építkezni, inkább, minthogy egy teljesen kész csapatba kerüljek be, mint például a Mercedes. Nem bántam meg semmit” – erősítette meg döntését Hülkenberg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: