DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök
F1

Teszt: Bottas száguldott, Raikkönen tört a 2. napon

A téli F1-es tesztidőszak leggyorsabb barcelonai köre született meg szerda délelőtt, az ebédszünet után pedig Kimi Raikkönen balesete szolgáltatta a fő érdekességet.

A második barcelonai teszt második napján már délelőtt megdőlt az első kollektív gyakorláson felállított legjobb idő: Valtteri Bottas – ismét ő – déltájban 1:19.310-es kört futott meg, 0,395 másodpercet lefaragva a múlt heti csúcsból. A finn ezt az eredményt szuperlágyon érte el, míg a korábbi köridő ultralágy abroncson született.

A keddi tesztnap leggyorsabbja, Felipe Massa ismét villogott, és a Williamsszel 1:19.420-at teljesített ultralágy gumin – ő volt az egyetlen, aki egy másodpercen belül megközelítette Bottast. Az ebédszünetben Bottas Lewis Hamiltonnak, Massa fiatal csapattársának, Lance Strollnak adta át versenygépét. Összehasonlításként a kanadai újonc 1:20.5-ös időt teljesített szuperlágyon, megelőzve Hamiltont. A Mercedes és Williams nem csupán a leggyorsabb, de a legproduktívabb csapatok is voltak ma: 149, illetve 122 körig jutottak.

Három alkalommal került elő a piros zászló, elsőként Kimi Raikkönen miatt. A Ferrari pilótája délelőtt is bokszban vesztegelt két órán keresztül, balszerencséje azonban nem sokkal 16 óra előtt tetőzött, mikor a padlógázas 3-as kanyarban elveszítette autója irányítását, és megpördült. Az SF70H orrával a gumifalnak ütközött, megsérült az első szárny és az autó bal oldala. Raikkönen így is harmadik helyen végzett az eredménylistán délelőtti idejével, habár ki kell emelni: ez volt első tesztnapja idején, amely során nem ő bizonyult a leggyorsabbnak. Problémás napja véget is ért a balesettel, összesen 53 körig jutott.

Max Verstappen negyedik helye és 101 köre – a legtöbb a nap folyamán egyénileg nézve –, valamint majdnem teljes versenyszimulációja alapján nem gondolnánk, de a Red Bull is problémás napot teljesített. A TAG Heuer erőforrás cseréje miatt az ebédszünetet is beleértve a csapat négy órát veszített el, 20 perccel a leintés előtt pedig a holland váltotta ki a második megszakítást. Alighogy újraindították az edzést, Marcus Ericsson leállása miatt ismét meg kellett szakítani azt, így tovább nem folytatódott a körözés.

Tizennégy pilóta is a tíz autóba ült a nap folyamán: a Mercedes és Williams mellett a Renault és Sauber adott lehetőséget mindkét versenyzőjének. Fernando Alonso egész nap vezette a McLarent, amelynek nagyobb problémája – például egy újabb motorcsere – nem volt, mégsem sikerült 46-nál több kört megtenni, Jolyon Palmert leszámítva a legkevesebbet bármelyik szerdán autóba ülő pilóta közül.

A tesztnap történései részletesebben élő cikkünkben találhatók meg.

 

A szerdai tesztnap eredménye:

 

 

Versenyző

Csapat

Köridő

Hátrány

Körök

Gumi

1

Valtteri Bottas

Mercedes

1:19.310

-

70

szuperlágy

2

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1:19.420

0.110

63

ultralágy

3

Kimi Raikkönen

Ferrari

1:20.406

1.096

53

lágy

4

Max Verstappen

Red Bull/Renault

1:20.432

1.122

102

lágy

5

Lance Stroll

Williams/Mercedes

1:20.579

1.269

59

szuperlágy

6

Lewis Hamilton

Mercedes

1:20.702

1.392

79

lágy

7

Nico Hülkenberg

Renault

1:21.213

1.903

61

szuperlágy

8

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1:21.297

1.987

100

szuperlágy

9

Carlos Sainz

Toro Rosso/Renault

1:21.872

2.562

92

lágy

10

Romain Grosjean

Haas/Ferrari

1:21.887

2.577

96

ultralágy

11

Pascal Wehrlein

Sauber/Ferrari

1:23.000

3.690

59

lágy

12

Fernando Alonso

McLaren/Honda

1:23.041

3.731

46

lágy

13

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1:23.384

4.074

46

lágy

14

Jolyon Palmer

Renault

1:26.462

7.152

29

szuperlágy

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: