DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Alonso lesújtó véleménnyel van a pilóták 2017-es szerepéről

Bár a hétfői napon nem sok időt tölthetett az autóban, a kétszeres F1-es bajnok annyit meg tudott állapítani, hogy a pilóták szerepe nem hogy nőtt volna, hanem inkább csökkent a szabályváltozások után.

Fernando Alonsónak hétfőn mindössze 29 kör jutott osztályrészül a MCL32-esben, s bár a Honda folyamatosan módosításokat végez olajtartályán, egyelőre kérdéses, hogy megfelelő munkát tud-e végezni a McLaren a barcelonai gyakorláson. A spanyol volt az új szabályok leghangosabb pártolója a közelmúltban, melyek elvben nehezebbé teszik az autók vezetését, ergo a pilóták szerepe az eddigieknél fontosabb lesz a pályán. A spanyol véleménye azonban nem ezt támasztja alá.

„Ha arról van szó, hogy hány százalékban számít a versenyző, és hányban az autó, ezzel az aerodinamikai csomaggal és a jelenlegi erőforrásokkal azt kell mondjam, hogy a pilóta kevésbé fontos része az egyenletnek” – nyilatkozta Alonso a barcelonai paddockban. „Ekkora ellenállás és leszorítóerő mellett hatalmas erőre van szükség, aztán az energia-visszanyerés is nagyon fontos, hiszen az egyenesek hosszabbak, mint tavaly: néhány kanyar el fog tűnni, hiszen padlógázon vesszük őket.”



„Ha a tavalyi évben 20 lóerős lemaradásban voltál, az 2-3 tizedes veszteséget jelentett körönként, most viszont fél másodperc is lehet a differencia. Az autó ezen technikai tényezői még fontosabbak, mint tavaly, és a pilóta hiába teszi ki a lelkét a pályán, csodát ők sem tudnak tenni.” Amikor arról kérdezték Alonsót, hogy valóban nagyon kihívás lett-e az új autók vezetése, így válaszolt: „Igen és nem. Abban a tekintetben igen, hogy mennyire lehet nyomni az autóban, és hogy mennyire hasznosíthatod a vezetési stílusodat, hiszen a korábbi generációnál minden a spórolásról szólt. Néha előfordult, hogy amikor tavaly lassabban vezettél, kifizetődőbb volt, mert figyeltél az abroncsokra, és tovább húzhattad az etapodat, most viszont keményebben odaléphetsz az autónak, és a vezetési stílusodnak köszönhetően a maximumot nyújthatod a pályán.”

A negatív fennhangok ellenére Alonso megdicsérte az autók kinézetét. „Szerintem az egyetlen végkövetkeztetés az, hogy az autók remekül néznek ki, és gyorsabbak a kanyarokban. Jó érzés újra megtapasztalni a nagyobb leszorítóerőt, és hogy jobban feszegethetjük a határokat. Láttam a többi autót is, és tényleg jól néznek ki. Örülök neki, hogy a sport a megfelelő irányba halad, és hogy próbál megbocsátani a rajongóknak az elmúlt öt-hat évért a szörnyen festő autók miatt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: