A tavalyi szezon végeztével a pilótapiaci pletykák mellett elárasztották a hírportálokat az új 2017-es Forma-1-es autók rajzai: önjelölt grafikusok és dizájnerek tucatjai próbálták meg kitalálni, hogyan festhetnek az idei modellek, melyekre már nem is kell sokat várnunk, hiszen a Sauber február 20-án felfedi a C36-ost, egy héttel később pedig már el is kezdődik az évad első kollektív gyakorlása, mind a tíz csapattal.
A sajtó bennfentes munkatársai bizonyosan tudnak egy-két információt az új autókról, az olasz La Gazetta dello Sport pedig tíz nappal azelőtt, hogy a Ferrari felfedné 2017-es kihívóját Fioranóban, több rajzot is közzétett a fejlesztési fázisban 668-as kódjelet viselő autóról.
A lap szerint a maranellóiak két féle motorborítást teszteltek a tél során, és a cápauszony-megoldás mellett döntöttek, melyet a 2009-es évek végén, és a 2010-es évek elején használtak az F1-es csapatok. A grafikák szerint a Ferrari sokkal kifinomultabb orrkialakítást fog követni idén, mint az elmúlt néhány években, melyről nem tagadhatják le, hogy Mercedesnél elmúlt két évben látott megoldást próbálták imitálni, az úgynevezett S-csatorna használatával együtt.
Ami az erőforrást illeti, a Scuderia nagy hangsúlyt fektetett a belsőégésű motorra. Az ERS és a turbó hűtője nagyobb méretű lesz, mely az MGU-H terhelésének növelését teszi lehetővé. A váltóművet áttervezték a maranellói gyárban, ám ezzel együtt próbálták megtartani a 2016-os változat méretét.
A grafika megálmodója a Ferrari tavalyi autójának festését vette alapul a rajzoknál, de valószínűsíthető, hogy a csapat meg fog szabadulni a „balszerencsés” fehér színtől, és visszatér a több vöröst (vagy plusz feketét) tartalmazó dizájnhoz.