DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

„Remélem, a gumik többé nem jelentenek akadályt”

Az F1 egyik legnagyobb rákfenéje, hogy a pilótáknak folyton az abroncsok megóvásával kell bajlódniuk a futam során, a Renault-hoz igazoló Nico Hülkenberg azonban szeretné, ha végre szabadon nyomhatná neki.

A Pirelli 2017-ben hetedik szezonjára készül, mióta a sportág egyedüli abroncsbeszállítója lett, és kevesebb termék van a Forma-1-ben a gumiknál, melyet többen szapultak volna az elmúlt időszakban. A résztvevők hol a gyenge szerkezet, hol a gyors kopás miatt mutogattak az olasz gyártóra, előfordult, hogy egy-egy helyszínen konzervatívnak nevezték a gumiválasztásukat, legutóbb pedig az extrém esőgumik használhatatlansága miatt lángolt fel a diskurzus körülöttük. Az viszont általános tendencia, hogy túl nagy a hangsúly a gumispóroláson, amely egyrészt aláássa a verseny izgalmát, másrészt a versenyzők sem élvezik, hogy ellenfeleik helyett folyamatosan aktuális abroncsszettjük megóvására kell figyelniük.



Ennek megváltozásában reménykedik a Force Indiától Renault-hot távozó Nico Hülkenberg – a Pirelli vadonatúj abroncsokkal készül 2017-re, ám a német pilóta csak bízik benne, hogy megváltozik a gyártó filozófiája, és hosszabb élettartamú termékekkel látják el a csapatokat az előttünk álló szezonban. „Egyelőre nem tudom, hogy az autók és gumik hogyan fognak viselkedni. Ezt addig nem lehet megmondani, amíg nem vezettük az új modelleket, amíg nem teszteltük őket és nem futottunk velük néhány versenyt. Remélem, hogy képesek leszünk jobban nyomni a gázt, és kevesebbet foglalkozni a gumik megóvásával” – idézte a Motorsport.com Hülkenberget.

Amikor arról kérdezték a pilótát, hogy frusztrálónak tartja-e a jelenlegi helyzetet, így válaszolt: „Egyértelműen, ám ez is egyfajta kihívást jelent. Néha úgy érzed, hogy túlzottan behatároltak a lehetőségeid, hiszen alapból folyamatosan gyorsan szeretnél hajtani. Ez nem mindig lehetséges, ezért el kell döntened, hogy mikor bocsátkozol harcokba, és mikor óvod meg az abroncsaidat.”

Hülkenberg kitért az esőgumikra is, amelyek terén szintén változást remél. „Mindannyian ismertük a problémát, de igazán Brazíliában szembesültünk azzal, hogy sokkal jobb vízkiszorító-képességű gumikra van szükség. Mivel kevés esős versenyünk volt, nem igazán foglalkoztunk vele, most viszont felkaptuk a témát, mert egyszerűen vezethetetlenek voltak. Brazíliában nem esett hatalmas eső, mégis elég volt arra, hogy az autók felússzanak, és megakadályozzák a versenyzést” – tette hozzá a német.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: