DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd
F1

Aszfaltfűtést akarnak a Paul Ricard-on

Egyedülálló megoldással szeretné segíteni a csapatokat és a Pirellit a dél-franciaországi pálya, amely 2018-tól már versenyhétvége keretein belül is vendégül fogja látni az F1 mezőnyét.

A Francia Nagydíj Paul Ricard-i visszatérésével felpörögtek az események Le Castellet-ben, amely úgy tűnik, innovatív megoldással szeretné gyakrabban magához csalogatni a száguldó cirkuszt. A helyszín hivatalos neve (Paul Ricardg High Tech Test Track) már önmagában mutatja a jövőbe látást, de egyúttal magával hozta azt is, hogy az elmúlt másfél évtizedben csak tesztelésre használták azt az F1-es csapatok. A szezon első kollektív gyakorlását is itt tartotta a Ferrari, a Red Bull és a McLaren januárban, mesterségesen felöntözött pályán, majd a Pirelli 2017-re készülve még néhányszor igénybe vette azt a szezon során.



A teszthelyszínek régóta vita tárgyát képezik: legutóbb a Mercedes és a Red Bull között az okozott nézeteltérést, hogy a brackley-i alakulat mindenképp Bahreinbe szeretett volna menni a szezon előtt a relevánsabb körülmények miatt, az energiaitalosok pedig a szokásos teszthelyszínt, Barcelonát javasolták a költségcsökkentés jegyében. Ezzel párhuzamosan a Paul Ricard-i pálya gyakrabban használt teszthelyszínként szeretne visszatérni a körforgásba: azzal akarja magához csalogatni a az F1-es gárdákat, hogy aszfaltfűtési rendszert telepítene a pályára, amely télen is lehetővé tenné a forróbb éghajlati körülmények szimulálását.

„Természetesen harcolni fogunk, hogy megszerezzük a szezon előtti teszt lehetőségét, az új pálya pedig a kezünkre fog játszani ebben” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak Stephane Clair a Paul Ricard igazgatója. „Jelenleg azt fontolgatjuk, hogy felmelegítjük a borítást, a pálya hőmérsékletének fenntartása miatt, ez pedig így tökéletes helyszín lehetne az abroncsok számára. Ez az, ami hiányzik néhány európai pályáról. Ezt a rendszert folyamatosan lehetne használni, de mivel a pálya hőmérsékletének emelkedését akarjuk elérni, így nyáron nincs értelme.”

Clair elmondta, hogy még nem történtek megbeszélések a csapatokkal és a Pirellivel, de úgy véli, sikerült megegyezniük használatáról. „Még nincs előrelépés az ügyben, de akár 2017-re is jó pozícióban lehetünk, hiszen a Pirelli itt végezte tesztjei többségét. Ami 2018-at illeti, a kiválasztás még nem történt meg, de könnyen elképzelhető, hogy az előszezoni tesztek már itt fognak zajlani, egy új pályán, mely tökéletesen illik a fejlesztésekhez.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: