DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda
F1

Nem mondhat rosszat a Haas a Ferrarira

Több alkalommal a Ferrari-motor meghibásodása okozta a csapat kiesését, az amerikaiak azonban óvakodnak attól, hogy rosszat mondjanak partnerükről. Esteban Gutierrezt kevésbé kímélte a csapatfőnök.

A mezőny csapatok közti kapcsolatai közül a Ferrari és Haas csapaté a legszorosabb: az olaszok nem csupán motort biztosítanak az amerikai istállónak, hanem az autó számos más elemét is megosztják velük. A két csapat teljesítménye már 2016-os szezon során is követte egymást: mind a Ferrari, mind az álomszerűen bemutatkozó Haas az első versenyeken volt a legerősebb, később azonban sokat csúsztak hátra – miközben a maranellói csapat a dobogós helyeket nem tudta szállítani, az újonc istálló a pontokról maradt le. Ebből következik, hogy ha a Ferrari sokat fejlődik jövőre, akkor a Haas is javulni fog.



„Ha a Ferrari partnere vagy, bíznod kell abban, hogy jó munkát fognak végezni. Pozitív visszajelzéseket kell adnunk arról, hogy mit kellene jobban csinálni. Nekik is hasznos, hogy mi vagyunk az ügyfélcsapatuk, mivel az igazat megvallva elég felhasználóbarátok vagyunk” – idézi az F1i.com Günther Steinert, a Haas csapatfőnökét, aki hozzátette, a csapat sosem mond rosszat a Ferrariról: „Ha mondjuk a motor tönkremegy, és ezért esünk ki, nem fogjuk kifogásként használni, mert bízunk bennük és segítünk nekik. Nélkülük nem lennénk itt. Igen, voltak problémáink idén, és talán jövőre is lesznek. Könnyű azt mondani, ez és az volt rossz, de egyedül nem tartanánk itt.”

Steiner egy másik megszólalásban arról is beszélt, miért tette ki a csapat egy közös szezon után Esteban Gutierrezt. Pontosan az volt az ok, amire elsőre gondolunk: míg Romain Grosjean 29 pontot szerzett az év során, addig a mexikói egyet sem.

„Igen, azt hiszem, ez a fő indok: nem szerzett pontokat, Romain pedig igen. Fontos a jó időmérős szereplés, hiszen azzal jó pozícióba juthatsz, mégsem sikerült pontokat elérnie” – írja a crash.net. „Persze alaposan meg lehet magyarázni mindent, és sok módon értelmezhetők a statisztikák. Azt hiszem, csapatként tudatos döntést hoztunk arról, hogy mi történjen, és hiába nem tetszik neki, így történt. Arra lenne szüksége, hogy összerakja a hétvégéket. Meg lehet nézni az időmérőit és hozzá tartozó futamokat, és mindenki maga levonhatja a következtetést.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: