DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

2018-ban is új gumik várhatják a csapatokat

Az F1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli átmeneti autókkal tesztelhette 2017-es abroncsait, jövőre viszont aktuális modellekkel kísérletezhet majd, amely újfent eltérő összetételű gumikat eredményezhet 2018-ra.

Mint az köztudott, jövőre teljesen lecserélődnek a Pirelli abroncsai, hiszen az első tengelyen 60, a másodikon pedig 80 milliméterrel lesznek szélesebbek a gumik. A gyártó hátránya mindössze ennyi, hogy hiába teszteltek több alkalommal is az elmúlt hónapok során, nem tudnak 100%-os visszajelzést kapni termékeiket illetően, lévén csak 2015-ös specifikációjú autókat használhattak a gyakorlások alatt. Az olaszok számítása szerint még 20% hiányzik ahhoz, hogy teljes képet kapjanak arról, hogy abroncsaik milyen terhelésnek lesznek kitéve 2017-ben, ezért ha a 2018-as gumik tesztelésénél fognak tartani jövőre, az aktuális autókkal történő gyakorlás miatt két év múlva is másabbak lesznek termékeik a jövőre használtaknál.



„Úgy érzem, jó irányba haladunk, és folytatni kell ezeket a fejlesztéseket, hogy 2018-ban új termékkel állhassunk elő” – idézte az Autosport Mario Isolát, a Pirelli menedzserét. „De mivel jövőre az aktuális autókat használhatunk gyakorlásra, új lépést tudunk majd tenni a megfelelő eredmények felé.” A Pirelli majdnem száz féle prototípust próbált ki a szezonzárót követő Abu Dhabi-teszt során, és hírek szerint elégedettek voltak a tapasztalatokkal. Jövőre azonban több csapatot is szeretnének bevonni tesztprogramjukba, így nyerve minél több, releváns adatot az abroncsokról. „Ha megnézzük a hibrid autókkal elért eredményeket, optimisták lehetünk” – mondta Isola.

„Elégedettek vagyunk a fejlesztésekkel, de kíváncsiak vagyunk arra is, hogy az elvárásaink mennyire lesznek helytállóak akkor, amikor a jövő évi autókkal is kipróbálhatjuk a gumikat. A jelek mindenesetre bíztatóak. Kötelesek voltunk módosítani az egész terméket, a keverékeket, így nem csak arról van szó, hogy nagyobb lett a gumik mérete, hanem az egészet át kellett terveznünk” – tette hozzá a szakember. A Pirelli az idei tesztek során 24 nap alatt 12000 kilométert tett meg a gumikkal, és ennek alapján kell megalkotniuk azokat a nyerő specifikációkat, melyeket 2017-ben vehetnek használatba a csapatok – először február 27-én, az első szezont megelőző teszt nyitónapján.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: