DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Mercedes tisztázta a „szerelőcsere-ügyet”

Lewis Hamilton érdekes megjegyzése azonnal vitát kavart a két világbajnoki ellenfél csütörtöki sajtótájékoztatóján, a Mercedes sportigazgatója azonban sietett cáfolni az összeesküvés-elméleteket.

Az Abu Dhabi Nagydíj felvezetéseként rendezett rendkívüli sajtóeseményen számtalan téma terítékre került, így többek között az is, hogy a szezon elején a Mercedes szerelőcseréket hajtott végre Nico Rosberg és Lewis Hamilton csapatában. Toto Wolff ezt korábban azzal támasztotta alá, hogy el akarták kerülni a „klikkesedést”, Hamilton azonban elszólásával azonnal felkavarta az állóvizet az esettel kapcsolatban: „Tíz év múlva meg kell vennetek a könyvemet, hogy megtudjátok, mi is történt pontosan. Érdekes olvasmány lesz…”

A bajnoki pontversenyben második brit megjegyzése miatt Toto Wolffnak ismét tisztáznia kellett magát és csapatát a vádak alól, mondván, a szerelőcserék egy természetes folyamat részét képezték. „Mindig veszélyes, ha egy ilyen állítást kiragadunk a sajtótájékoztatóból” – idézte az osztrákot a Motorsport.com. „Ahogyan korábban mondtam, lenyűgöző a pilóták kapcsolata, és hogy ezt a csapat javára tudták fordítani, figyelembe véve, milyen intenzív csata zajlik közöttük, és milyen nagy rajtuk a nyomás. Ez pusztán egy kiragadott megjegyzés, viszont egyértelmű, ha olyan szerelőket vagy vezetőket cserélsz ki, akik közvetlen kapcsolatban vannak a pilótákkal, akkor annak pszichológiai hatásai is lehetnek.”



„Mi úgy álltunk ehhez hozzá, hogy ez is a gondolkodásmódunk része, ráadásul 1500-an dolgoznak Brixworth-ben és Brackley-ben, ami azt jelenti, hogy a csapattagoknak is fejlődniük kell. Valaki, aki ma az autó egyik sarkában dolgozik, az jövőre már főszerelő is lehet, ráadásul lehet, hogy még több potenciál rejlik benne a szervezet jövőjét illetően. Az egész csapatunk így működik, dinamikus struktúráról van szó, és ugyanez a helyzet a garázsban is. Ez tény. Persze figyelembe veszem, hogy ez hatással van egy pilótára, és lehet, hogy könyvet is írok majd róla tíz év múlva, részleteket közölve az esetről.”

Wolff elmondta azt is, hogy bár pilótáik minden támogatást megkapnak a csapattól, nem szabad, hogy az ilyen elszólások és félreértések a csapat javára mennek. „Annak érdekében, hogy fenntartsd csapatod teljesítményét, figyelembe kell venned, hogy ez mivel jár, hogy milyen környezetre van szükség, és hogy a csapatnak milyen munkakörülményekre van szüksége ahhoz, hogy a legjobb legyen. Nem csak egy pozícióról, a vezető szerelőről van szó, hanem további száz és száz munkatársunkról, akik munkája ugyanolyan fontos a pilóták és a csapat számára.”

„A mi feladatunk és kötelezettségünk ennek az 1500 embernek a nevében, hogy megfelelő döntést hozzunk, és ne csak egy pilótáról legyen szó – még ha az ő szava is fontos ebben a kérdésben. Amit itt látunk a pályán, az csak a jéghegy csúcsa, és természetéből fakadóan sokkal nagyobb rész az, amely nem látható, és hozzájárul a csapat teljesítményéhez, valamint ahhoz, ahol jelenleg állunk. Emiatt vagyunk mi a leghatékonyabb szervezet, nemcsak ma, hanem holnap is – ez pedig egy normális folyamat része.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: