DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Grosjean a fékhibákról: Ez már sok

Bár azt ígérte, türelmesebb lesz, vannak dolgok, melyeket Romain Grosjean sem tud elfogadni: a Haas visszatérő fékgondjai nem pusztán frusztrálóak, de veszélyesek is.

Alig öt nappal azután, hogy Romain Grosjean fékhiba miatt kiesett a Malajziai Nagydíjról, a japán szabadedzésen újra a kavicságyban találta magát, miután az autó nem lassult le kellőképpen. Grosjean, aki ígéretet tett arra, hogy nem fog a rádión többször kifakadni csapatára, ezúttal csak a visszafogott „sz**” szót használta a kommunikációs csatornán.

„Csak képzeljék magukat a helyembe! 320 km/h-val vezetnek, és a fék egyszer csak nem működik. Hogyan reagálnának?” – mondta a médiának a pénteki edzésnap végén. „Ez veszélyes lehet. Igenis, vannak dolgok, amelyeket nem tudok elfogadni. És ez nem a csapat, hanem a beszállítók ellen irányul. Ma azért csúsztam ki, mert a fékek nem működtek, normális, ha ilyenkor dühös az ember. Mindenhol veszélyes, de itt a nagy sebesség miatt főleg az. Szerencsés voltam, hogy megúsztam a múltkori versenyen, erre idejövünk, és megint elszállnak a fékek. Ez már sok.”



A fékhiba miatti aggodalom arra kényszeríti Grosjeant, hogy ne a határon autózzon: „Nem ideális, fogalmazzunk így, és ezért inkább nem mész el az utolsó öt méterig. Ez a köridőt teszi tönkre. Az időmérő egy másik történet, de itt, szabadedzésen kicsit óvatosabb vagy. Ha esni fog hétvégén, még rosszabb lehet. Nehéz megtalálni a helyes megoldást, de bízom abban, hogy holnapra cserélünk, és a dolgok jobbra fordulnak” – mondta a francia pilóta.

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke arról beszélt, pénteken nem ugyanolyan meghibásodás történt, mint a sepangi versenyen: „Nem ment tönkre, hanem blokkolt és nem harapott. Nem volt elegendő fékhatás, ezért egyik kerék blokkolt, ő pedig egyenesen ment tovább. A hőmérsékleteken kell változtatnunk. A Bahreinben, Malajziában és itt történt problémák mind különböznek. Nagyobb aggodalmat jelent számára a fékezés következetlensége, ami azt jelenti, hogy egy rossz pillanatban később kellene fékezned, és az történhet, ami vele ma. Vissza kell szereznie az önbizalmát, és remélem, találunk neki egy szett féktárcsát holnapra, mellyel ez sikerülhet” – idézi az Autosport lap Steinert.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: