DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„Letörte a kib****tt első szárnyam!” - így szólt a rádió a Hungaroringen!

A 31. Magyar Nagydíj nem hozott nagy izgalmakat, ám a pilóták szokás szerint hozták a kötelezőt - azaz néhány aranyköpést a csapatrádióban a balesetek után, vagy a csaták hevében.

„Valami… valamilyen ragasztószalag van a jobb első abroncsomon” (Haryanto)
„Oké Rio, talán leesik majd, valószínűleg egy védőfólia” (Manor)
„Nem, ez egy piros szalag” (Haryanto)
„Oké Rio, gyere a bokszba” (Manor)
A Manor és Rio Haryanto közötti párbeszéd pénteken, amikor az indonéz pilóta valamilyen furcsa szalagot szedett össze autójával.

„Az alulkormányzottság kicsit jobb lett, de a hátulja folyamatosan csúszkál” (Button)
„Srácok, kezd túlmelegedni az autó” (Hamilton)
A két brit világbajnok is szenvedett autójával az edzéseken, Hamilton törött ülése miatt kezdte magát kényelmetlenül érezni a Mercedesben.



„Tudod folytatni?” (Sauber)
„Nem, vége van. Sajnálom. (Ericsson)
A svéd pilóta volt a vizes pálya első áldozata a Magyar Nagydíj időmérőjén.

„Komoly mennyiségű eső érkezik még, így az első körök lesznek a legfontosabbak” (Williams)
„Áh, a fenébe, balesetet szenvedtem, hihetetlen” (Massa)
Felipe Massa is eldobta autóját a kvalifikáción, a brazil a négyes kanyarból kigyorsítva csúszott meg, és vágódott a szemközti gumifalnak.

„Massa volt az a gumifalban, kivezető körén az interekkel” (Red Bull)
Fontos információk Daniel Ricciardo felé a brazil bukása után.

„Ááááá, b****a meg!” (Palmer)
„Igen, piros zászló, nagyon szerencsétlenül jött ki” (Renault)
„Ez nagyon szomorú” (Palmer)
A brit pilóta bejuthatott volna a Q2-be, ám Rio Haryanto balesete miatt már nem indították újra a Q1-et, így a renault-s búcsúzni kényszerült.

„Max, figyelj a pálya határaira a négyes kanyarban” (Red Bull)
„Igen, tudom, hogy szélesen fordultam, de sok időt veszítettem vele (Verstappen)
A magyarországi hétvége egyik legégetőbb témája a pályaelhagyás volt, az FIA itt mérte először elektronikus szenzorok segítségével a hibákat.

„Beesett a pedál, mi lehet a probléma?” (Button)
„Oké Jenson, utánanézünk” (McLaren)
A brit pilóta már a futam elejétől küszködött autójával.

„Jenson, ne válts, ne válts, elveszítettük a hidraulikai nyomást” (McLaren)
„Itt a vége” (Jenson)
„Jenson, maradj kint!” (McLaren)
„Óh, fantasztikus! Pokoli versenynek nézek elébe!” (Button)
Szegény kis Button panaszai tovább folytatódtak a futam hevében, a csapat azonban folytatásra ösztönözte pilótáját.

„Ha beesett a pedál, az nem biztonsági probléma? Érdekes. Valakinek utána kellene néznie, hogy mi az, és mi nem” (Button)
A rádiós tiltás miatt a McLaren nem adhatott egzakt megoldást Button problémáira, melynek jogosságát a brit is megkérdőjelezte.

„Oké Lewis, úgy tűnik, Ricciardo gyorsan átrágja magát a ’vonaton’” (Mercedes)
„Nos, legjobb képességeim szerint versenyzek ezekkel a gumikkal” (Hamilton)
„Vettük Lewis, de ha ezek az autók feltorlódnak, Nicót fogjuk előbb behozni” (Mercedes)
„Miért tennék? Egyáltalán nem vezetek lassan, próbálkozok” (Hamilton)
„Igen Lewis, de ezzel a győzelmet kockáztatjuk” (Mercedes)
A verseny egy szakaszában úgy tűnt, hogy a Red Bull elévághat a Mercedesnek, de végül nem jött össze próbálkozásuk.

„Srácok, mi történt, miért nem álltatok készen?” (Perez)
„Értettük Checo, koncentrálj” (Force India)
A mexikói pilóta jogosan vonta kérdőre csapatát, amiért elrontották bokszkiállását.

„Előbb jobbra mozdult, majd balra, ahol én voltam, és letörte a kib****tt első szárnyam!” (Raikkönen)
„Oké Kimi, nyomd tovább” (Ferrari)
„Ha nem fejezi be az ide-oda mozgást, össze fogunk ütközni” (Raikkönen)
A finn pilóta tőle szokatlan dühvel próbált érvényt szerezni igazának, miután letörte első szárnyának bal oldali véglapját Verstappen Red Bullján - a versenybírák nem marasztalták el a hollandot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: