A Mercedes a szezon féltávjához közeledve 131 ponttal vezet legközelebbi üldözője, a Ferrari előtt, ami kényelmesnek tűnhet, Toto Wolffot azonban igencsak bántja, hogy versenyzőik ütközései nélkül ennél többel is vezethetnének. Az istálló első embere nem is amiatt aggódik, hogy a fejlesztési versenyben beérik őket, sokkal inkább attól tart, hogy ők is mellényúlhatnak az autók adott pályára való hangolásával néhány hétvégén, mint most Silverstone-ban a Ferrari vagy épp a Williams tette, ez pedig előnyük sorvadásával járhat. Emiatt a csapatnál hétről hétre dilemmát jelent, hogy mennyire koncentráljanak a 2017-es szabályok által jelentett új kihívásokra az idei feladatok helyett.
„Láthattuk, hogy egyes autók most a megszokott tempójuknál gyengébben teljesítettek, szóval az erőviszonyokat illetően nagyon sok múlik azon, hogy egy csapat megtalálja-e a megfelelő beállításokat és a szükséges intervallumban tudja-e működtetni a gumikat. Jobban örülnék, ha meglenne az a 80 extra pontunk, amelyeket odadobtuk a riválisoknak, bár azt hiszem, akkor kicsit unalmasabb is lenne” - mutatott rá Wolff.
„Jelenleg minden héten kielemezzük a helyzetet és döntünk arról, hogy az egyes részlegeink mekkora erőforrásokat helyezzenek át 2017-re, hiszen máris rengeteg munka folyik a jövő év körül. Ezeket a döntéseket pedig elég nehéz meghozni.”
Brackley-ben tudják, hogy a hangsúly áthelyezésénél minden hét sokat számíthat: „Lehetnek olyan csapatok, amelyek már nagyon korán, január-február környékén leálltak az idei autó fejlesztésével, vagyis egy időben azzal, hogy először pályára vitték azt. Ez pedig előnyt jelenthet számukra” - folytatta a csapatfőnök. „Egy ilyen új szabályrendszer alkalmával a kezdeti időszakban tanulnak legtöbbet a csapatok, így ha valaki kettő-három-négy héttel elcsúszik, az nagyon is sokat számíthat a végén. Tehát ez az a kérdés, amit minden héten felteszünk magunknak.”