DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Csak Las Vegas tudná fenntartani az F1-et az USA-ban?

Az Egyesült Államokban nem lehet csak úgy véletlenszerű helyekre Formula-1-es pályát építeni - oda kell, ahova a turisták egyébként is szívesen mennek, érvel az ország egyik legnépszerűbb versenyzője.

Kurt Busch, a Haas NASCAR-csapatának pilótája az F1-es istállónál vendégeskedett az Európa Nagydíj hétvégéjén, ahol arról is beszélt, szerinte mi az oka annak, hogy a királykategória még mindig nem tudott elég nagy népszerűségre szert tenni az USA-ban. 2012-ben Austinban tért vissza a sorozat az országba, és bár az első futamok még nyereségesek voltak, lassan a csökkenő érdeklődés, na meg a tavalyi, vihar által sújtott hétvége alaposan visszavetették a pálya azon törekvéseit, hogy hosszú távra is tagja legyen a versenynaptárnak.

309728B09D1231310A4501F778AC28B1



Bernie Ecclestone nemrég ismét megszellőztette annak lehetőségét, hogy az F1 a szerencsejátékok fővárosában, Las Vegasban is nagydíjat rendezzen, és az egyébként ott született Busch szerint is ez lenne a sport számára az egyetlen élhető megoldás.

„Austint egy amerikai álomként harangozták be, amit megépítenek, és az emberek azonnal jönni fognak. Működött ugyan, de nehéz rávenni az embereket, hogy újra és újra visszajöjjenek. Visszajáró vendégeket turizmus segítségével lehet szerezni, Vegas pedig pontosan erről ismert. Az a hely tele van turistákkal, akik mindig meg fognak jelenni” - mondta a NASCAR-bajnok a Motorsportnak.

„Lehet, hogy a második évben teljesen mások fognak megjelenni, mint akik az első évben elmentek. Ezt a nézőpontot a Las Vegas Motor Speedway vezetőitől hallottam. Ők a jegyek 60%-át Nevada és Kalifornia államon kívül adják el, szóval itt a turizmus.”

Busch szerint emellett az amerikai közönség azért sem volt még képes teljes mértékben visszafogadni az országba az F1-et, mert továbbra is lappangó negatív előítéleteik vannak a formulaautós sorozatokról általában, köszönhetően az USA-ban 1996-ban végbement CART-szakadásnak. Noha a két széria azóta már újraegyesült, de az IRL és a ChampCar különutas éveiben a NASCAR olyannyira képes volt megerősödni és nagyobb népszerűségre szert tenni a közönség körében, hogy az autósport-rajongók többsége számára még mindig a stock car-széria számít elsődlegesnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: