Lewis Hamilton már ötödik győzelmét aratta Kanadában, ezzel Montreal lett F1-es karrierjének legsikeresebb pályája. Ezen a helyszínen már csak Michael Schumacher áll előtte hét elsőséggel, de tulajdonképpen Hamiltonon kívül csupán négy másik versenyző volt a sport történetében, aki bármelyik pályán legalább öt győzelemig jutott: Schumacher mellett Ayrton Senna, Alain Prost és Graham Hill.
A britet a 44-es szám bűvölete ezen a hétvégén is megtalálta, hiszen a verseny 44. körében teljesítette 2500. élen töltött körét, ezáltal pedig ő mindössze az ötödik pilóta, akinek sikerült elérnie ezt a mennyiséget.
Segítségével a Mercedes is átlépett egy ilyen mérföldkövet, hiszen az istálló 3000. élen töltött körén van túl, amivel a hatodik helyet foglalja el a csapatok rangsorában, és 117 környi további vezetés után már a Red Bullt is befoghatja ebben a tekintetben.
Más valamiben már sikerült őket utolérni, hiszen Hamilton révén a Mercedes az 51. győzelmét szerezte meg, ez pedig ugyanannyi, amennyivel a Red Bull rendelkezik Max Verstappen barcelonai sikere óta. Az első rajthelyek terén szintén szoros harcban áll a két istálló, a Mercedes ezen a hétvégén tudott ismét az energiaitalosok elé kerülni azáltal, hogy 59. rajtelsőségüket szerezték.
Hamilton azonban egy negatív sorozatát is folytatta, ugyanis hiába szerezte meg idén már negyedszer a pole-t, eddig egyik ilyen rajtja után sem tudta megőrizni pozícióját az első kör végére. Pedig Montrealban ez ritkaságnak számít, hiszen ebben az évezredben korábban még csak kétszer fordult elő, hogy az élről rajtoló a kör végére visszaesett: 2002-ben Juan Pablo Montoya, 2005-ben pedig Jenson Button járt így.
Nico Rosberg a rajt utáni visszaesését követően újabb gyengébb pontszerzést jegyzett, így noha az év első négy futamát a maximális 100 pont megszerzésével kezdte, az azóta eltelt három versenyen összesen csak 16 egység ütötte a markát. A német zsinórban három alkalommal maradt le a dobogóról, ilyen rossz sorozata pedig 2013 óta nem volt - akkor a Japán Nagydíjjal bezárólag hét pódium nélküli futama volt egyhuzamban.
Hamilton és Rosberg immár 34. alkalommal álltak együtt az első sorban, ugyanannyiszor, mint Senna és Prost is tették.
Változás történt az F1-es pontok örökranglistájának élén, hiszen Kanadában szerzett egységeik révén Hamilton utolérte Vettelt, és most holtversenyben állnak egyaránt 1974 összegyűjtött egységgel karrierjük során. Persze már mondanunk sem kell, a pontrendszerben végbement jelentős változások miatt ez a lista már aligha reprezentatív.
Valtteri Bottas révén idén először végzett dobogón a Williams. A csapat ugyan kissé visszacsúszott az erősorrendben, de tavaly is Kanadáig kellett várniuk szezonbeli első top3-as eredményükre, 2014-ben pedig egy futammal még ennél is tovább. Montreal lett az első olyan pálya, amin Bottas két dobogóval rendelkezik.
Felipe Massa kiesésével már egyetlen versenyző sem maradt a mezőnyben, aki minden idei futamon képes lett volna pontot szerezni.
Sergio Perez egy frusztráló sorozatot szakított meg Montrealban, ahol 2013 óta, vagyis az elmúlt három futamon mindig a 11. lett, azaz éppen lecsúszott a pontszerzésről. Most végre egyet javítva a 10. helyen intették le.
Lewis Hamiltonnak ugyan nem sikerült megdöntenie a montreali pálya körrekordját, hiszen az időmérőn több mint fél másodperccel elmaradt Ralf Schumacher 2004-ben jegyzett 1:12,275-jétől, ám Sebastian Vettel megfutotta a Ferrarival elért valaha volt leggyorsabb kört a Circuit Gilles Villeneuve-ön. Harmadik rajthelyet érő 1:12,990-es idejével Michael Schumacher 1:13,018-as legjobbját múlta felül, amit elődje még 2002-ben futott meg.